KudoZ home » English to Dutch » Idioms / Maxims / Sayings

to do a "front talk and knife set" presentation

Dutch translation: een verkooppresentatie/verkooppraatje houden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to do a "front talk and knife set" presentation
Dutch translation:een verkooppresentatie/verkooppraatje houden
Entered by: Dennis Seine

15:22 Apr 6, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: to do a "front talk and knife set" presentation
Als training voor verkopers van dure stofzuigersystemen leeret men een dergelijke presentatie te doen. Uitdrukking van US origine
Linda Flebus
Belgium
een verkooppresentatie/verkooppraatje houden
Explanation:
De tweede mogelijkheid is wat informeler.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2007-04-11 13:30:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dankjewel Linda!
Selected response from:

Dennis Seine
United States
Grading comment
Dit leek me het meest algemene vandaar de keuze.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1standwerker-presentatieLinda Ferwerda
3een verkooppresentatie/verkooppraatje houden
Dennis Seine
3contact maken en een beloning aanbiedenHarry Borsje


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
standwerker-presentatie


Explanation:
Vanwege die messen moest ik aan de markt denken, dus aan standwerkers. Misschien brengt het je weer iets verder.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: jawel dat is 'm
7 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
contact maken en een beloning aanbieden


Explanation:
Ik lees front talk (zie ook Google) als het praatje over koetjes en kalfjes vooraf, om de klant op z'n gemak te stellen c.q. eerst contact met hem te maken, voorafgaand aan het eigenlijke verkooppraatje.
De knife set (maar dat is onzekerder) lijkt mij de (gratis x-delige) messenset, de beloning die de klant krijgt voorgehouden bij aanschaf van het product.



    Reference: http://www.darwinproductions.net/PR/Release.aspx?ID=d6bfdbe0...
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een verkooppresentatie/verkooppraatje houden


Explanation:
De tweede mogelijkheid is wat informeler.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2007-04-11 13:30:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dankjewel Linda!

Dennis Seine
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dit leek me het meest algemene vandaar de keuze.