KudoZ home » English to Dutch » Internet, e-Commerce

payment gateway

Dutch translation: payment gateway (betaalgateway)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:payment gateway
Dutch translation:payment gateway (betaalgateway)
Entered by: Jacki

11:18 Jul 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Internet, e-Commerce / e-commerce
English term or phrase: payment gateway
Op een e-commercesite heb je een payment gateway nodig. Deze gateway verbindg het virtuele winkelwagentje van de site met de merchant account (zie vorige vraag).

Jacki
Jacki
Netherlands
payment gateway
Explanation:
Niet echt een "vertaling", maar misschien dat je hier toch iets aan hebt :-)

-> "Eigen kassa of de PSP

Voor Payment Service Providers (PSP’s) en ondernemers met een eigen kassa bestaat de mogelijkheid om een directe interface te realiseren op de Payment Gateway van Interpay."
http://www.eurocard.nl/default.asp?nodeid=MC1261

-> "Payment Gateway server software: deze software dient als brug tussen de verschillende partijen. Het handelt het betalingsproces af en zorgt voor gevraagde certificaten voor beide partijen."
http://www.tm.tue.nl/vakgr/it/edu/1r320/work/1999/grp08/set....
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Bedankt Chris, Ik zal het maar laten staan.
Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4payment gateway
Chris Hopley
4Betalingsgateway / betaalgatewaySerge L


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Betalingsgateway / betaalgateway


Explanation:
vb.: \"Samen met de Indiase Centurion Bank, die het Quaestor-systeem al gebruikt, werkt Logica aan de lancering van een betalingsgateway voor veilige e-commerce-transacties, voor zowel business-to business- als business-to-consumers-websites op het Internet.\"

\"Klik op onderstaande link om de Dtrader-Connect-Wizard te starten. Deze verbreekt de huidige verbinding met uw provider en bouwt een nieuwe verbinding op met de Dtrader betaal-gateway.\"

Ik weet absoluut niet of er een 100% Nederlandse term voor bestaat...

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www2.logica.com/nl/nieuws/pers/pr015.html
    Reference: http://www.dtrader.nl/betgaway.html
Serge L

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
payment gateway


Explanation:
Niet echt een "vertaling", maar misschien dat je hier toch iets aan hebt :-)

-> "Eigen kassa of de PSP

Voor Payment Service Providers (PSP’s) en ondernemers met een eigen kassa bestaat de mogelijkheid om een directe interface te realiseren op de Payment Gateway van Interpay."
http://www.eurocard.nl/default.asp?nodeid=MC1261

-> "Payment Gateway server software: deze software dient als brug tussen de verschillende partijen. Het handelt het betalingsproces af en zorgt voor gevraagde certificaten voor beide partijen."
http://www.tm.tue.nl/vakgr/it/edu/1r320/work/1999/grp08/set....


    Reference: http://www.eurocard.nl/default.asp?nodeid=MC1261
    Reference: http://www.tm.tue.nl/vakgr/it/edu/1r320/work/1999/grp08/set....
Chris Hopley
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt Chris, Ik zal het maar laten staan.
Jacki