KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

Tilt Stand

Dutch translation: De functie geven om schuin/gekanteld te staan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tilt Stand
Dutch translation:De functie geven om schuin/gekanteld te staan
Entered by: Pieter_H

07:53 Nov 20, 2001
English to Dutch translations [PRO]
IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: Tilt Stand
Sony calls the new VAIO PCG-QR10 a "neo-classical" notebook because of its black-and-white exterior. It includes an aluminum handle that doubles as a tilt stand.


How do you translate 'that doubles as a tilt stand'

Thanks in advance
Hans Hereijgers
De functie geven om schuin/gekanteld te staan
Explanation:
Hoi Hans!

Uit van Dale:


ilt²
( onovergankelijk werkwoord )
1 scheef / schuin / op zijn kant staan
(over)hellen
context
tilt over
wippen, kantelen


Denk je dat hetd at kan zijn?


Groeten,

Pieter_H
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
Bedankt allebei voor jullie suggesties. Spijtig dat je niet iedereen Kudozjes mag geven...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2De functie geven om schuin/gekanteld te staanPieter_H
4standaard
Jacki


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
De functie geven om schuin/gekanteld te staan


Explanation:
Hoi Hans!

Uit van Dale:


ilt²
( onovergankelijk werkwoord )
1 scheef / schuin / op zijn kant staan
(over)hellen
context
tilt over
wippen, kantelen


Denk je dat hetd at kan zijn?


Groeten,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Bedankt allebei voor jullie suggesties. Spijtig dat je niet iedereen Kudozjes mag geven...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: het gaat erom dat je hem zoals toestsenbord normale computer iets schuin kan zetten
2 mins
  -> Dank je, i vergat nog "double". Er is dus nòg iets dat het apparaat kan kantelen...

agree  edlih_be
15 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
standaard


Explanation:
Hallo Hans,

Ik zou er iets van maken als:

Het handvat kan ook worden gebruikt als standaard om zo het toetsenbord schuin te zetten/te kantelen.

Jacki

Jacki
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30