KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

file encryption

Dutch translation: bestandsencryptie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:file encryption
Dutch translation:bestandsencryptie
Entered by: Jacques Wolse

01:58 Nov 23, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: file encryption
Feature of computer operating system
Jacques Wolse
Bestandsencryptie
Explanation:
7 Jaar ervaring als IT-vertaler. Bestandscodering is een tweede mogelijkheid, maar hier ben ik persoonlijk minder enthousiast over, omdat het Engels vaak onderscheid maakt tussen codering en encryptie.
Selected response from:

xxxXX789
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor je supersnelle reactie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1BestandsencryptiexxxXX789
5bestandsversleutelingBart Holsters
4versleutelen
Jacki
4bestandsversleutering
Nellie Voss
4Een bestand versleutelenPieter_H


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Bestandsencryptie


Explanation:
7 Jaar ervaring als IT-vertaler. Bestandscodering is een tweede mogelijkheid, maar hier ben ik persoonlijk minder enthousiast over, omdat het Engels vaak onderscheid maakt tussen codering en encryptie.

xxxXX789
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18
Grading comment
Bedankt voor je supersnelle reactie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  stephie: ben ik mee eens
2 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Een bestand versleutelen


Explanation:
Hi Wolse!

Weinig andere mogelijkheden.


Ref: Veel eigen IT-ervarin op dit gebied.

Veel hits op Google

Groeten,

Pieter_H


    Reference: http://www.google.com/search?q=%22bestanden+versleutelen%22&...
Pieter_H
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 19

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bestandsversleuteling


Explanation:
"versleuteling van bestanden" lijkt mij wat eleganter


    Reference: http://www.ming.box.nl/Definities/definitiese.htm
Bart Holsters

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bestandsversleutering


Explanation:
Eventueel kan ook vercijfering gebruikt worden. Het is volgens het Sybex woordenboek voor informatica en telecommunicatie het onherkenbaar maken van informatie met behulp van een geheime sleutel. De informatie kan met die sleutel dus weer 'ontcijferd' worden.

Nellie Voss
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
versleutelen


Explanation:
Ik vind eerlijk gezegd encryptie geen mooi nederlands woord, tenzij het een zeer technische tekst is. Kies liever voor versleuteling of voor mijn part gewoon codering.

Jacki

11 jaar ervaring in IT-vertalingen

Jacki
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30