KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

grantee (sic)

Dutch translation: concessiehouder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grantee
Dutch translation:concessiehouder
Entered by: Marijke Mayer

06:23 Jan 6, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: grantee (sic)
Goedemorgen collega's, ik ben een stukje IT uit het Verre Oosten aan het vertalen op de vroege ochtend. Het bestaat uit redelijk goed Engels, het enige (tot zo ver dan) waar ik vraagtekens bij zet is het volgende:
Caution: any changes of modifications not expressly approved by the grantee of this device could void de users authority to operate the equipment.
Het gaat hier om een draadloos toetsenbord.

Van Dale heeft voor 'grantee'
o.a. concessiehouder, wat mij niet helemaal lekker overkomt. Heeft één van jullie een betere oplossing?

Veranderingen of wijzingingen die niet uitdrukkelijk goedgekeurd zijn door de concessiehouder van dit apparaat, kan tot gevolg hebben dat het de gebruikers niet meer is toegestaan om deze apparatuur te gebruiken.

Bij voorbaat hartelijk dank!
Marijke
Marijke Mayer
Netherlands
fabrikant
Explanation:
Goedemorgen Marijke, wat ben jij een vroege vogel?!
"Grantee" is geen fabrikant, maar ik denk wel dat het er impliciet mee bedoeld wordt.
Kijk maar of je er iets mee kunt.
Werk ze!

Linda
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Dank aan jullie allebei, ik heb het maar op concessiehouder gehouden, zoals in het woordenboek stond! Groetjes, Marijke
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4licentie- of concessiehouder
Evert DELOOF-SYS
4licentie- of concessiehouder
2fabrikantLinda Ferwerda


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
fabrikant


Explanation:
Goedemorgen Marijke, wat ben jij een vroege vogel?!
"Grantee" is geen fabrikant, maar ik denk wel dat het er impliciet mee bedoeld wordt.
Kijk maar of je er iets mee kunt.
Werk ze!

Linda

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14
Grading comment
Dank aan jullie allebei, ik heb het maar op concessiehouder gehouden, zoals in het woordenboek stond! Groetjes, Marijke

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
licentie- of concessiehouder


Explanation:
indien bedrijf dit daadwerkelijk is, wat me wel zo lijkt te zijn.

Anders kun je inderdaad 'fabrikant' gebruiken, alhoewel de brontekst dan waarschijnlijk wel expliciet 'manufacturer etc' zou hebben gebruikt.


Native speaker of:

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
licentie- of concessiehouder


Explanation:
indien bedrijf dit daadwerkelijk is, wat me wel zo lijkt te zijn.

Anders kun je inderdaad 'fabrikant' gebruiken, alhoewel de brontekst dan waarschijnlijk wel expliciet 'manufacturer etc' zou hebben gebruikt.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81