KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

panning

Dutch translation: panorama


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:panning
Dutch translation:panorama

18:13 Jan 12, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / informatica
English term or phrase: panning
you can panning with de mous of a computer bij clicking the wheel and move the mous
amanda
panorama / breed overzien
Explanation:
Hallo Amanda, ik ben toevallig net een vertaling aan het doen waarin dit voorkomt. Ik heb de volgende referentie gevonden, hieronder weergegeven, waarin panning gewoon als 'pannen' wordt vertaald. Het woord komt', uiteraard, uit het Engels.

"Mogelijkheid om breedbeeldfilms in Letterbox- of Pan&Scan-modus te tonen. In Pan&Scan-modus kan de gebruiker met de muis het beeld heen en weer schuiven."

Van Dale geeft overigens als vertaling: panorama.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

Groetjes,
Marijke

Referentie:
Softengine versnelt AutoCAD
... heen te zoomen en te pannen. De gebruiker kan zo snel ... bird’s eye’-scherm is het
mogelijk om eenvoudig door ... gehele tekening heen te scannen terwijl er met de ...
www.cadplaza.nl/redactie/applicaties/diversen/Softengine005... -
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank,
als je het uitprobeert is het inderdaad alsor je een panorama langzaam bekijkt, alsof je in je geheugen wil scannen.
Nogmaals bedank voor je vriendelijke hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Je kan de muis van de computer gebuiken door ...xxxanitahuis1
4panorama / breed overzien
Marijke Mayer


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
panorama / breed overzien


Explanation:
Hallo Amanda, ik ben toevallig net een vertaling aan het doen waarin dit voorkomt. Ik heb de volgende referentie gevonden, hieronder weergegeven, waarin panning gewoon als 'pannen' wordt vertaald. Het woord komt', uiteraard, uit het Engels.

"Mogelijkheid om breedbeeldfilms in Letterbox- of Pan&Scan-modus te tonen. In Pan&Scan-modus kan de gebruiker met de muis het beeld heen en weer schuiven."

Van Dale geeft overigens als vertaling: panorama.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

Groetjes,
Marijke

Referentie:
Softengine versnelt AutoCAD
... heen te zoomen en te pannen. De gebruiker kan zo snel ... bird’s eye’-scherm is het
mogelijk om eenvoudig door ... gehele tekening heen te scannen terwijl er met de ...
www.cadplaza.nl/redactie/applicaties/diversen/Softengine005... -

Marijke Mayer
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank,
als je het uitprobeert is het inderdaad alsor je een panorama langzaam bekijkt, alsof je in je geheugen wil scannen.
Nogmaals bedank voor je vriendelijke hulp.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Je kan de muis van de computer gebuiken door ...


Explanation:
Om de .... te kunnen bewerken kan je de muis van de computer gebuiken door te klikken op het draaiwiel van de muis en door deze te verschuiven.

Ik heb het vorige antwoord ook gezien maar ik ben een computer fanaat en ik ben het eerlijk gezegd niet tegen echt gekomen vertaald als pannen. Dat staat zo letterlijk vertaald vanuit het Engels ook al is het een bestaand woord.

Aan jou de keus.

Groetjes
Anita

xxxanitahuis1