KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

business process engineering

Dutch translation: ontwerpen van bedrijfsprocessen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:business process engineering
Dutch translation:ontwerpen van bedrijfsprocessen

18:53 Jan 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: business process engineering
I know this expression is used untranslated in Dutch, but does anyone have a proper Dutch translation? NB. Has anyone else got problems with getting into Eurodicautum?
Willemina
ontwerpen van bedrijfsprocessen
Explanation:
komt aardig in de buurt van 'business process engineering'.
En ja hoor, Eurodicautom heeft het tijdelijk begeven.

"... adviseren, voorbereiden, (her)ontwerpen en invoeren van nieuwe processen, producten
en diensten ... het professionaliseren van business en process ..."

www.bizzdesign.nl/jobs
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank aan allen!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ontwerpen van bedrijfsprocessen
Evert DELOOF-SYS
4het (her)ontwerpen van organisaties / optimaliseren van bedrijfsprocessen
Marijke Mayer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ontwerpen van bedrijfsprocessen


Explanation:
komt aardig in de buurt van 'business process engineering'.
En ja hoor, Eurodicautom heeft het tijdelijk begeven.

"... adviseren, voorbereiden, (her)ontwerpen en invoeren van nieuwe processen, producten
en diensten ... het professionaliseren van business en process ..."

www.bizzdesign.nl/jobs

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81
Grading comment
Hartelijk dank aan allen!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
15 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het (her)ontwerpen van organisaties / optimaliseren van bedrijfsprocessen


Explanation:
Ja, Eurodicautom is buiten gebruik.

Er is veel op internet te vinden op dit gebied:
in4028TU - Business Systems Engineering (3 stp.)
... Business Systems Engineering (3 stp ... en (her)ontwerpen van organisaties. ... verbeteren
van bedrijfsprocessen (Business Process Improvement ...
academics.its.tudelft.nl/nl/TI/afstudeergids/gids1999INp45.html

Management: business en process re-engineering
... business en process re-engineering ... geen re-engineering. Betrek de ... van de bedrijfsprocessen
en kijken ... het vermijden van lapwerk. Beter ... opnieuw ontwerpen dan op ...
www.dealerinfo.nl/2000/007/manage.htm
Untitled
... van Business Process Redesign (BPR ... Het (her) ontwerpen en optimaliseren van bedrijfsprocessen
(BPR ... opleiden van key ... eindgebruikers;; Engineering van ...
www.flow.nl/rechts.asp?doe=profiel_flownl

Marijke Mayer
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4