KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

data feeds

Dutch translation: gegevenstoevoer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:data feeds
Dutch translation:gegevenstoevoer

18:58 Jan 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: data feeds
Is "informatiebronnen" a good translation for this (it is from a key word list for an IT recruitment company?
Willemina
gegevenstoevoer/informatietoevoer
Explanation:
lijkt me juister te zijn
'feed(s)' = (in bv. computers e.d.) het toevoeren van gegevens

"Een ISDN lijn is een telefoonlijn met een veel snellere gegevensdoorvoer dan
een modem. Grootste voordeel beter bereikbaar en snellere gegevenstoevoer. ..."

www.xs4all.nl/~oas/inter/nodig.htm

en

"... een ergonomisch toetsenbord;; een menugestuurd bedieningsprogramma;; automatische
gegevenstoevoer aan de computer;; een intern oplaadbaar batterijpak;; hoog ..."

www.dinaf.nl/product/runner/r_run_s.htm

en

"... leidinggevenden om informatie sneller te verwerken. Deze geautomatiseerde informatietoevoer
maakt hen efficiënter, effectiever en productiever. Gebruikers ..."

www.evanty.com/software_sun_intelligence.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank aan allen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gegevenstoevoer/informatietoevoer
Evert DELOOF-SYS
4gegevensinvoer
Marijke Mayer


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gegevenstoevoer/informatietoevoer


Explanation:
lijkt me juister te zijn
'feed(s)' = (in bv. computers e.d.) het toevoeren van gegevens

"Een ISDN lijn is een telefoonlijn met een veel snellere gegevensdoorvoer dan
een modem. Grootste voordeel beter bereikbaar en snellere gegevenstoevoer. ..."

www.xs4all.nl/~oas/inter/nodig.htm

en

"... een ergonomisch toetsenbord;; een menugestuurd bedieningsprogramma;; automatische
gegevenstoevoer aan de computer;; een intern oplaadbaar batterijpak;; hoog ..."

www.dinaf.nl/product/runner/r_run_s.htm

en

"... leidinggevenden om informatie sneller te verwerken. Deze geautomatiseerde informatietoevoer
maakt hen efficiënter, effectiever en productiever. Gebruikers ..."

www.evanty.com/software_sun_intelligence.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81
Grading comment
Hartelijk dank aan allen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: gegevenstoevoer heeft mijn voorkeur
1 min

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gegevensinvoer


Explanation:
Hoi Willemina, weer heel veel op internet:
[PDF] PERSCOMMUNIQUE IRIS krijgt de bestelling voor de ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... bij het lezen en wegschrijven van data op harde schijven en ... aan op het vlak van gegevensinvoer,
conversie, indexering, opslag, zoekmethodes en ...
www.irislink.com/Comm/Press/010419n.pdf

Studiehandleiding Project Catalogiseren
... 8 jan. 97, bibliografisch onderzoek gegevensinvoer. 15 jan.
97, literatuuronderzoek mbt iconografie gegevensinvoer. ...
odur.let.rug.nl/~martens/catgent.htm

Invoermatica - Swets Farrington
... gericht op een doelmatige, gestructureerde informatie- of documentenstroom. Een
totaal andere kijk op de automatisering van gegevensinvoer en archivering. ...
www.swets-farrington.nl/swfr/invoermatica.htm


Marijke Mayer
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4