preserve what's most important to you

Dutch translation: Bescherm wat u dierbaar is

English term or phrase:preserve what's most important to you
Dutch translation:Bescherm wat u dierbaar is

10:36 Nov 30, 2009
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2009-12-03 15:54:09 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / algemeen
English term or phrase: preserve what's most important to you
With APC Back-UPS, your 
digital life goes on...even when the power goes off. *Preserve what’s most important to you.*
Reliable power backup for 24/7 availability 
Whether DVRing your favorite show, updating your Facebook status, or playing a live networked game, you depend on your home electronics every day, all day.

tja, beetje overdreven natuurlijk maar iemand een fraaie oplossing voor stukje tussen **?


ik heb nu dit, maar bekt niet echt: Altijd toegang tot wat voor u het belangrijkst is.
Harris Couwenberg
Netherlands
Bescherm wat u dierbaar is
Explanation:
De uitdrukking "what is most important to you" verwijst meestal naar je familie. Vandaar deze suggestie (met de nodige marketingvrijheid) - sluit ook aan op "digital life".
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +5Bescherm wat u dierbaar is
Bea Geenen
3 +2zorg dat uw belangrijke bestanden niet verloren gaan
Debby Nieberg
3 +2Bescherm alles van waarde
Ron Willems
4Uw werk gaat nooit verloren: uw toestellen blijven werken.
Serge Claes
4uw belangrijkste bestanden blijven behouden
Yvette van Ree
3bescherm belangrijke zaken/gegevens
Max Nuijens
3Wat voor u belangrijk is, blijft altijd bereikbaar
Koen van Gilst


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
zorg dat uw belangrijke bestanden niet verloren gaan


Explanation:
Ik weet niet zeker of dit over het behoud van bestanden gaat.
Anders misschien iets algemeners: 'Zorg dat wat voor u van belang is, niet verloren gaat' of iets dergelijks.

Debby Nieberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
18 mins

agree  Kate Hudson
1 hr

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bescherm belangrijke zaken/gegevens


Explanation:
Een korte versie. Of:

Stel belangrijke zaken/gegeven veilig

In "preserve" zit behoeden, beschermen, veiligstellen, dus dat gevoel moet er wel in naar mijn indruk.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wat voor u belangrijk is, blijft altijd bereikbaar


Explanation:
Een voorstel gebaseerd op je eigen idee (dat ik eigenlijk helemaal niet zo slecht vind). Misschien klinkt dit iets beter? Ligt er ook aan hoe je de aangrenzende zinnen hebt vertaald.

Het gaat hier volgens mij niet (alleen) om gegevens, maar om allerhande elektronicatoepassingen / internetactiveiten waarvoor elektriciteit nodig is.

Koen van Gilst
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Bescherm alles van waarde


Explanation:
qua betekenis zo mogelijk nog sterker overdreven dan de brontekst - en dus prima bruikbaar in een juichtekst zoals deze :^)

(overigens denk ik dat dit meer een UPS-systeem dan een systeem voor bestandsbackup is - klopt dat, Harris?)

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 342

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Koen van Gilst
4 hrs

agree  Sindy Cremer
14 hrs

44 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +5
Bescherm wat u dierbaar is


Explanation:
De uitdrukking "what is most important to you" verwijst meestal naar je familie. Vandaar deze suggestie (met de nodige marketingvrijheid) - sluit ook aan op "digital life".

Bea Geenen
Hong Kong
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mathilde Verbaas
22 mins
  -> Hartelijk dank, Mathilde!

agree  Ron Willems: ja, mooi
25 mins
  -> Dank je, Ron!

agree  Koen Speetjens: Pakkend
1 hr
  -> ;o)

agree  Iris Shalev: zo voelt het soms wel, als 'digitale familie'! :)
19 hrs
  -> Dank je, Iris!

agree  xxxGrayson Morr: Mooi! En het gaat idd over het kunnen blijven doorgaan als de stroom uitvalt, niet over het bewaren van bestanden e.d. Voor velen is het zeer belangrijk om WoW onder alle omstandigheden te kunnen spelen.... ;-)
21 hrs
  -> Dank je, Grayson!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
preserve what\'s most important to you
uw belangrijkste bestanden blijven behouden


Explanation:
een variant op gaan niet verloren :-)

Yvette van Ree
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Uw werk gaat nooit verloren: uw toestellen blijven werken.


Explanation:
UPS systemen kunnen niet alleen ervoor zorgen dat uw uw activiteiten kunt voortzetten, zij zorgen er ook voor dat toestellen (en hun componenten) geen schade oplopen door een plotselinge stroomuitval. Denk maar aan de harde schijf van een computer.

Serge Claes
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch