KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

support renewal agreement

Dutch translation: verlenging supportovereenkomst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:support renewal agreement
Dutch translation:verlenging supportovereenkomst
Entered by: Willemina Hagenauw

10:27 Jan 22, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: support renewal agreement
This is related to supporing a company's products on a website. The renewal is purchased at an annual fee. "If you choose to cancel your support, this will not invalidate the remaining portions of your Software Licence Agreement. If you choose to let your support lapse and then decide to reinstate, you may do so by paying all support fees that are in arrears as well as costs incurred by XXX (the supporting company) to upgradeyour installation to the current version of the program.)" Do we have a good Dutch expression for this?
Willemina Hagenauw
verlenging/verlengen supportovereenkomst
Explanation:
Renewal kun je m.i. hier door verlenging (verlengd(e)) vertalen, als je de vertaling wat beknopt wil houden. Wordt bovendien regelmatig gebruikt.
Desnoods vernieuwing (van) supportovereenkomst

In één woord zou mogelijk moeten zijn, maar geen hits hiervoor: supportovereenkomstverlenging, of zelfs, jawel, verlengde-supportovereenkomst (let op schrijfwijze). Dat laatste geeft eigenlijk erg precies aan waarover het gaat.

Bv.:
... 1. Indien voor de apparatuur of andere producten een onderhouds- ofwel supportovereenkomst is gesloten, zal opdrachtgever volgens de ... 6. Verlenging. ...
www.heco-computerverhuur.nl/voorwaardenprint.htm

... Plan op, dat tijdens de hele looptijd van de supportovereenkomst met HP ... extra kenmerken en services op de oorspronkelijke opdracht (of verlenging) voor de HP ...

www.hp.nl/support/microsoft/pdf/ personalized_system_support_(pss-unixmpe).pdf
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verlenging van het supportcontract
vixen
3 +1verlenging/verlengen supportovereenkomst
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
verlenging/verlengen supportovereenkomst


Explanation:
Renewal kun je m.i. hier door verlenging (verlengd(e)) vertalen, als je de vertaling wat beknopt wil houden. Wordt bovendien regelmatig gebruikt.
Desnoods vernieuwing (van) supportovereenkomst

In één woord zou mogelijk moeten zijn, maar geen hits hiervoor: supportovereenkomstverlenging, of zelfs, jawel, verlengde-supportovereenkomst (let op schrijfwijze). Dat laatste geeft eigenlijk erg precies aan waarover het gaat.

Bv.:
... 1. Indien voor de apparatuur of andere producten een onderhouds- ofwel supportovereenkomst is gesloten, zal opdrachtgever volgens de ... 6. Verlenging. ...
www.heco-computerverhuur.nl/voorwaardenprint.htm

... Plan op, dat tijdens de hele looptijd van de supportovereenkomst met HP ... extra kenmerken en services op de oorspronkelijke opdracht (of verlenging) voor de HP ...

www.hp.nl/support/microsoft/pdf/ personalized_system_support_(pss-unixmpe).pdf

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
9 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verlenging van het supportcontract


Explanation:
Met betrekking tot computers wordt meestal de term supportcontract aangehouden. Bij andere producten en diensten heeft spreekt men meestal over een servicecontract.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 10:58:37 (GMT)
--------------------------------------------------

We bieden een supportcontract aan waarin voor een laag jaarlijks bedrag gegarandeerd wordt dat er binnen 4 uur na het aanmelden van een probleem professioneel actie ondernomen wordt. Het maakt daarbij niets uit wat het probleem veroorzaakt. Of het nu een defect stukje hardware is, een slecht werkende software functie, een bestand dat problemen veroorzaakt of een technische vraag die intern niet te beantwoorden is; het mag en kan allemaal in het kader van dit contract.

http://www.studiopc.com/sub_pages/producten/Supportknipkaart...

A. Maintenance (Upgrade protection) en B. Supportcontracten kunnen worden afgesloten voor de periode van één jaar, met automatische verlenging, vooraf te voldoen.

http://www.meetingworks.nl/prijslijst.htm

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12