KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

before delinquency

Dutch translation: voordat hij in overtreding is


09:47 Oct 26, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: before delinquency
The plaintiff shall save the defendant harmless and shall pay when due and before delinquency the debts and obligations described in Part I of the attached Exhibit "B".

paragraaf uit een vonnis van echtscheiding
Kaat
Dutch translation:voordat hij in overtreding is
Explanation:
de gedaagde moet dus niet wachten met betalen tot de 'deadline' afloopt want dan is hij in overtreding, zoiets denk ik

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-10-26 10:24:46 GMT)
--------------------------------------------------

tegenwoordig kan het ook een 'zij' zijn, :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-26 10:53:27 GMT)
--------------------------------------------------

'en zonder in gebreke blijven'
Selected response from:

Funambule
Netherlands
Grading comment
Dank voor je hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1voordat hij in overtreding isFunambule
4voordat er een schuld ontstaat
Marijke Mayer


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voordat er een schuld ontstaat


Explanation:
volgens mij is het beste om het zo op te lossen.

Handi FlashDat proces zorgt er tevens voor dat er gecontroleerd wordt of het betrokken ... zijn herzieningen voorzien, wat gebeurt er indien er een schuld ontstaat ? ...
handicap.fgov.be/handiflash/handiflash_03_nl.htm - 39k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


[PDF] Onze schuld, hun recht.Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versie
defensie-uitgaven van de VS (voordat er sprake was van een invasie) bedroeg 46 ... Vrijwel zeker is, dat de schuld is ontstaan in een tijd dat er een ...
213.136.11.243/db/upload/documents/jubileeboekje.pdf - Gelijkwaardige pagina's


CNV Jongeren: lenenDenk dus goed na voordat je ergens een handtekening zet. ... Deze schuld kan ontstaan als je in principe genoeg geld hebt, maar teveel en te dure uitgaven ...
www.cnvjongeren.nl/site/geld/schulden.php - 15k - In cache - Gelijkwaardige pagina's



Marijke Mayer
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Funambule: dit is te specifiek. Bedoeld wordt, denk ik: 'in gebreke blijven'
11 mins
  -> Ja mee eens! Dit heet brainstorming! :-))

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
voordat hij in overtreding is


Explanation:
de gedaagde moet dus niet wachten met betalen tot de 'deadline' afloopt want dan is hij in overtreding, zoiets denk ik

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-10-26 10:24:46 GMT)
--------------------------------------------------

tegenwoordig kan het ook een 'zij' zijn, :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-26 10:53:27 GMT)
--------------------------------------------------

'en zonder in gebreke blijven'

Funambule
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank voor je hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: In zoverre dat een schuld geen overtreding is, maar inderdaad 'ingebrekestelling'
21 mins