KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

Delegation of performance and authority

Dutch translation: delegatie van uitvoering en bevoegdheden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Delegation of performance and authority
Dutch translation:delegatie van uitvoering en bevoegdheden
Entered by: Ballistic

21:47 Apr 3, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Delegation of performance and authority
Paragraaf uit een contract
Ballistic
Belgium
delegatie van uitvoering en bevoegdheden
Explanation:
Zie bijvoorbeeld onderstaande link.

Delegatie is het overdragen door een bestuursorgaan van zijn bevoegdheid tot het nemen van .... uitvoering door het. college in de rede. ...
www.maasdriel.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=15K38Hd!z... -
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor je hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4delegatie van uitvoering en bevoegdheden
Kitty Brussaard
3 +1delegeren van gezag en uitvoering
vic voskuil


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
delegation of performance and authority
delegeren van gezag en uitvoering


Explanation:
of heb je misschien nog wat verdere context om het verder te kunnen nuanceren...?

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Maar bijvoorbeeld "delegeren van uitvoering en rechten" zou misschien ook nog kunnen
10 hrs
  -> Dank je Henk! En dat zou kunnen, maar gaat niet in alle gevallen op

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
delegation of performance and authority
delegatie van uitvoering en bevoegdheden


Explanation:
Zie bijvoorbeeld onderstaande link.

Delegatie is het overdragen door een bestuursorgaan van zijn bevoegdheid tot het nemen van .... uitvoering door het. college in de rede. ...
www.maasdriel.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=15K38Hd!z... -

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 130
Grading comment
Bedankt voor je hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bedutched
10 hrs
  -> Dank!

agree  Henk Peelen: Maar bijvoorbeeld "delegeren van uitvoering en rechten" zou misschien ook nog kunnen
10 hrs
  -> Bedankt Henk!

agree  Jan Willem van Dormolen
10 hrs
  -> Bedankt Jan Willem!

agree  Yolanda Carati
18 hrs
  -> Nogmaals dank Yolanda!