KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

in a six-month increment

Dutch translation: wat je moet doen in een zes maandelijkse periode


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in a six-month increment
Dutch translation:wat je moet doen in een zes maandelijkse periode
Entered by: Adela Van Gils

23:34 Dec 19, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Law: Contract(s) / contract
English term or phrase: in a six-month increment
what you will do in a six-month increment.
Adela Van Gils
Netherlands
wat je moet doen in een zes maandelijkse periode
Explanation:
Ik neem aan dat degene die het contract opstelt bepaalde verwachtingen heeft van degene aan wie het conract is voorgelegd.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-20 13:36:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Het enige wat je misschien kan veranderen is om \"gedurende\" te gebruiken i.p.v. \"in\". Maar dat hangt van de context af.
Selected response from:

Marc Hahlen
Grading comment
Thanks. Ik heb nog steeds geen perfecte oplossing gevonden. Maar dit is het beste antwoord. Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wat je moet doen in een zes maandelijkse periodeMarc Hahlen
3 +1wat je elke zes maanden moet doen
Jan Willem van Dormolen
2halfjaarlijkse doelstellingen
Chris Hopley
2wat je moet doen bij / in het geval van een zesmaandelijkse/halfjaarlijkse toename
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wat je moet doen in een zes maandelijkse periode


Explanation:
Ik neem aan dat degene die het contract opstelt bepaalde verwachtingen heeft van degene aan wie het conract is voorgelegd.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-20 13:36:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Het enige wat je misschien kan veranderen is om \"gedurende\" te gebruiken i.p.v. \"in\". Maar dat hangt van de context af.

Marc Hahlen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks. Ik heb nog steeds geen perfecte oplossing gevonden. Maar dit is het beste antwoord. Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: I'm a little puzzled by 'what' instead of 'which' - would like to see more context.
3 hrs

agree  AllisonK: increment is bijna altijd in het meervoud gebruikt ('increments of XXX' enzo.), dus dit is een vreemde formuliering. Maar als het juist is, is je vertaling goed m.i.
9 hrs

agree  Corella Nijsse
9 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wat je moet doen bij / in het geval van een zesmaandelijkse/halfjaarlijkse toename


Explanation:
Ik denk dat ze bedoelen dat bepaalde prijzen iedere zes maanden worden aangepast (= verhoogd).

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 58

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wat je elke zes maanden moet doen


Explanation:
De formulering is niet helemaal helder, dus ik dacht, laat ik nog maar eens een mogelijkheid geven.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
2 days 7 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
halfjaarlijkse doelstellingen


Explanation:
Misschien een mogelijkheid als het gaat om doelstellingen die om het half jaar worden bij- of vastgesteld.

Chris Hopley
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 42