KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

actionable evidence

Dutch translation: bruikbaar bewijs


16:21 Dec 2, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: actionable evidence
is daar een vaste term voor?
Harris Couwenberg
Netherlands
Dutch translation:bruikbaar bewijs
Explanation:
geen idee of dit 'de' gangbare juridische term is. hangt er ook een beetje vanaf hoe 'juridisch' de context is. strafrecht?
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gegevens op basis waarvan actie kan worden ondernomen
Lianne van de Ven
2bruikbaar bewijs
Ron Willems
Summary of reference entries provided
voldoende bewijs om te vervolgen???
Sindy Cremer

Discussion entries: 5





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gegevens op basis waarvan actie kan worden ondernomen


Explanation:
Nederlandse versie.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 66

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bruikbaar bewijs


Explanation:
geen idee of dit 'de' gangbare juridische term is. hangt er ook een beetje vanaf hoe 'juridisch' de context is. strafrecht?

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 262




Reference comments


3 hrs peer agreement (net): +2
Reference: voldoende bewijs om te vervolgen???

Reference information:
Op het gevaar af dat ik weer op m'n vingers getikt wordt voor het verstrekken van referentiemateriaal (;-) ), bijgaand toch een paar links/voorbeelden. Gezien de totale afwezigheid van context vind ik het wat lastig om een antwoord te formuleren en gokken vind ik in dit geval riskant - psvr gaat het om een juridische vraag.

http://www.thefreedictionary.com/actionable

Giving cause for legal action: an actionable statement.

actionable [ˈækʃənəbəl]
adj
(Law) Law affording grounds for legal action
actionably adv
-----------------------

Jur-lex Van den van End biedt "vervolgbaar" voor actionable
en
"actionable cause

gronden voor een rechtsvordering"
-----------------------

http://www.om.nl/onderwerpen/medische_zaken/@121196/medische...

De eerste voorwaarde voor een strafrechtelijke vervolging is de overtuiging van de officier van justitie dat er voldoende bewijs is voor een of meer strafbare feiten gepleegd door een of meerdere personen of een rechtspersoon.
-----------------------
http://www.rechten.vu.nl/nl/opleidingen/postacademisch-onder...

Het openbaar ministerie en de politie kunnen, bij gebrek aan bewijs, een zaak seponeren of bij voldoende bewijs vervolgen.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days21 hrs (2010-12-06 13:54:11 GMT)
--------------------------------------------------

'dat ik .... word' moet dat natuurlijk zijn...

Sindy Cremer
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 123

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Kitty Brussaard: En voor wat betreft het 'op de vingers getikt worden': no offence meant en wat mij betreft zeer zeker niet zo bedoeld! Waarom zou ik je anders een 'agree' gegeven hebben?
17 hrs
  -> None taken Kitty!! De knipoog na die zin had duidelijk niet het gewenste effect...
agree  Barend van Zadelhoff: Ik bewonder en waardeer je vanwege die gedegen referenties, wat nu op je vingers getikt worden: heb ik iets gemist? :-) Die quantificering vind ik interessant.
2 days 20 hrs
  -> http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/law:_contracts/41... - zie de discussie ;-)//Dank voor het compliment overigens!