KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

public recognition

Dutch translation: publieke erkenning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:public recognition
Dutch translation:publieke erkenning
Entered by: Danielle Boelema

14:09 Nov 25, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: public recognition
"... by providing the following types of public recognition to sponsors:"

"... shall also publicly recognize sponsors through the display of banners, ..."
Danielle Boelema
Netherlands
publieke erkenning
Explanation:
publiek erkennen
Ik zie het probleem niet zo?
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Ik heb lang getwijfeld tussen dit antwoord en 'publiciteit', wat ik in eerste instantie een betere vertaling vond. Maar aangezien de sectie van het document waarin dit voorkomt in zijn geheel gaat over erkenning van sponsoren (in meerdere vormen) heb ik ervoor gekozen deze optie te gebruiken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1publieke erkenning
Jan Willem van Dormolen
3 +2publiciteit
Ron Willems
4naamsbekendheid
Michael Joseph Wdowiak Beijer


Discussion entries: 5





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
publieke erkenning


Explanation:
publiek erkennen
Ik zie het probleem niet zo?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Bedankt! Ik heb lang getwijfeld tussen dit antwoord en 'publiciteit', wat ik in eerste instantie een betere vertaling vond. Maar aangezien de sectie van het document waarin dit voorkomt in zijn geheel gaat over erkenning van sponsoren (in meerdere vormen) heb ik ervoor gekozen deze optie te gebruiken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingualore
7 mins
  -> Dank je wel

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
publiciteit


Explanation:
... door de sponsors op de volgende manieren publiciteit te verschaffen:

... zal de sponsors publiciteit verschaffen door banners weer te geven, ...

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 262

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michel de Ruyter
18 mins
  -> dank je.

neutral  Jan Willem van Dormolen: Dat mag dan wel het effect van de erkenning zijn, maar dat staat er niet.
20 mins
  -> hmm... volgens mij staat het er anders wel degelijk, omdat 'publiciteit/bekendheid' een van de betekenissen van 'recognition' is, die in deze context naar mijn smaak beter past dan de 1e woordenboekbetekenis 'erkenning'. wordt een sponsor 'erkend'?

agree  Michael Joseph Wdowiak Beijer: or maybe something with 'bekendheid' (van het product) or 'het publiek bekend maken met X'
21 mins
  -> mwah, volgens mij zég je dat nu eenmaal niet. "wij bieden onze sponsors bekendheid" ?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naamsbekendheid


Explanation:
Volgens mij zou dit ook goed passen.

Try Googling: "sponsors naamsbekendheid bieden" on Google.nl

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-11-25 15:27:00 GMT)
--------------------------------------------------

'Sponsoring is meer dan betalen voor **naamsbekendheid**, zeker op lokaal niveau. Het is een vorm van samenwerking waar beide partijen beter van worden.' (http://www.rabobank.nl/particulieren/lokalebanken/amersfoort... )

'Het Chinese concern heeft grootse plannen en wil in 2015 de derde speler op de smartphonemarkt zijn, ook in Nederland. Om dat voor elkaar te boksen, willen de Chinezen hun **naamsbekendheid** onder consumenten vergroten.' (http://www.z24.nl/ondernemen/huawei-overweegt-nederlandse-vo... )

'Sponsoring heeft een sterk effect op imago en **naamsbekendheid** (kopje)
Het krijgen van een goed imago en het vergroten van de**naamsbekendheid** zijn voor bedrijven belangrijke motieven om tot sponsoring over te gaan.' (http://www.marketingextreme.nl/sponsoring-heeft-een-sterk-ef... )

'Belangrijk uitgangspunt bij de sponsorpakketten voor het bedrijfsleven is dat wij onze sponsoren exposure (zichtbaarheid en **naamsbekendheid**) willen bieden en dat wij onze zakelijke relaties zowel met onze vereniging als onderling willen verbinden (business to business).' (http://scleovardia.nl/sponsorafdeling/pagina/31/sponsoring.h... )

'DSVP kan onder andere **naamsbekendheid** bieden die het bedrijf zoekt.
De samenwerking zal een partnership inhouden wat inhoudt dat op maat samengewerkt kan worden naar de juiste gewenste invulling van de naamsbekendheid.' (http://www.dsvp.nl/sponsoring/sponsors/ )

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-11-25 15:27:33 GMT)
--------------------------------------------------

twee andere opties: 'exposure' en 'zichtbaarheid'

Michael Joseph Wdowiak Beijer
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 11