KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

disapply

Dutch translation: om...niet toe te kennen/om al dan niet toe te passen/om...niet toe te kennen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:disapply
Dutch translation:om...niet toe te kennen/om al dan niet toe te passen/om...niet toe te kennen
Entered by: Evert DELOOF-SYS

10:07 Apr 5, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: disapply
The court may exercise its discretion to disapply the 3 year cut off point (for compensation)
xxxSanmar
om...niet toe te kennen/om al dan niet toe te passen/om...niet toe te kennen
Explanation:
zijn alvast twee mogelijkheden, een beetje afhankelijk van hoe je '3 year cut off point' vertaalt.

Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt, Evert. Dit antwoord past goed in de context.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4niet van toepassing te verklarenKlaas Levelt
3 +1niet toe te passen
11thmuse
4om...niet toe te kennen/om al dan niet toe te passen/om...niet toe te kennen
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
om...niet toe te kennen/om al dan niet toe te passen/om...niet toe te kennen


Explanation:
zijn alvast twee mogelijkheden, een beetje afhankelijk van hoe je '3 year cut off point' vertaalt.



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 61
Grading comment
Bedankt, Evert. Dit antwoord past goed in de context.

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
niet van toepassing te verklaren


Explanation:


Klaas Levelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: de beste oplossing imho
6 hrs

agree  Saskia Steur
8 hrs

agree  xxxNicole_BC
12 hrs

agree  Tina Vonhof
1 day4 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
niet toe te passen


Explanation:
no further explanation

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 4 hrs 17 mins (2004-04-06 14:24:47 GMT)
--------------------------------------------------

Kennelijk is er een bestaand cut off point (vervaldatum), vermoedelijk in een overeenkomst. De rechtbank heeft de vrijheid om deze vervaldatum niet toe te passen.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 4 hrs 18 mins (2004-04-06 14:26:04 GMT)
--------------------------------------------------

Kennelijk is er een bestaand cut off point (vervaldatum), vermoedelijk in een overeenkomst. De rechtbank heeft de vrijheid om deze vervaldatum niet toe te passen.

11thmuse
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 110

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
3 hrs
  -> Bedankt, Mirjam