KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

the court of session

Dutch translation: hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: the court of session
Dutch translation:hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken
Entered by: Willemina Hagenauw

15:25 Oct 20, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Scottish law
English term or phrase: the court of session
Dit is een bepaalde rechtbank in Schotland

In the court of session

Summons

in the cause of ..... against .....
Willemina Hagenauw
hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken
Explanation:
In 'Richtlijn 2004/18/EG van het Europees Parlement en de Raad van 31 maart 2004 betreffende de coördinatie van de procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten' is 'Court of Session' vertaald als 'hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken'. Misschien wel een optie (met vermelding van de Engelse term tussen haakjes).
Bron: Richtlijn 2004/18/EG

-> "Accountant of Court's Office - Dienst voor toezicht op en advies aan curatoren, voogden en bewindvoerders
High Court of Justiciary Hoger - gerechtshof voor criminele zaken
Court of Session - Hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken
HM Inspectorate of Constabulary - Inspectiedienst politieorganisaties
Lands Tribunal for Scotland - Rechtbank voor eigendomsgeschillen en pachtzaken voor Schotland"
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank aan beide. Bedankt voor de verwijzing Chris, er staan een hoop interessante vertalingen in die lijst!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Court of Session (hogere civiele rechtbank)
Klaas Levelt
4hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken
Chris Hopley


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Court of Session (hogere civiele rechtbank)


Explanation:
Deze instelling is te specifiek Schots om hem te kunnen vertalen. Ik zou hem in het Engels laten met uitleg tussen haakjes.

Klaas Levelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxFullCircle
2 hrs

agree  11thmuse
2 hrs

agree  moya
13 hrs

agree  FionaT
14 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Court of Session
hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken


Explanation:
In 'Richtlijn 2004/18/EG van het Europees Parlement en de Raad van 31 maart 2004 betreffende de coördinatie van de procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten' is 'Court of Session' vertaald als 'hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken'. Misschien wel een optie (met vermelding van de Engelse term tussen haakjes).
Bron: Richtlijn 2004/18/EG

-> "Accountant of Court's Office - Dienst voor toezicht op en advies aan curatoren, voogden en bewindvoerders
High Court of Justiciary Hoger - gerechtshof voor criminele zaken
Court of Session - Hoger gerechtshof voor burgerlijke zaken
HM Inspectorate of Constabulary - Inspectiedienst politieorganisaties
Lands Tribunal for Scotland - Rechtbank voor eigendomsgeschillen en pachtzaken voor Schotland"



    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/pri/nl/oj/dat/2004/l_134/l_1342...
Chris Hopley
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 68
Grading comment
Hartelijk dank aan beide. Bedankt voor de verwijzing Chris, er staan een hoop interessante vertalingen in die lijst!