KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

Your witness/withdrawn.

Dutch translation: uw verhoor/dat neem ik terug


08:49 Oct 31, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Your witness/withdrawn.
Als de ene advocaat tegen de andere zegt "your witness", is "uw getuigenverhoor" dan een goeie vertaling? En hoe vertalen we in het Nederlands withdrawn als antwoord op "objection". Is "dat neem ik terug" goed?
Sandra
Dutch translation:uw verhoor/dat neem ik terug
Explanation:
I'm mainly writing 'cos I think the other two are wrong in suggesting just "getuige" - your witness refers to the other party being given the floor so to speak at a hearing, it is definitely not an invitation to a specific witness of the other party.
Therefore I'ld sooner drop "getuige" then the "verhoor"!
Selected response from:

Titia Dijkstra
Grading comment
Bedankt, Titia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uw verhoor/dat neem ik terugTitia Dijkstra
4uw getuige / dit neem ik terug
Evert DELOOF-SYS
4uw getuige / geen getuigeverhoor (edelachtbare)
Marijke Mayer
3your witness/withdrawnKoos Vanderwilt


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uw getuige / dit neem ik terug


Explanation:
'uw getuige' lijkt me voldoende.
'Dit neem ik terug' is inderdaad een goede vertaling.

Geen referenties nodig.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
your witness/withdrawn


Explanation:
your witness=uw getuige (maar dat zei een andere poster al).

'Objectioon'= kort voor: 'Objection, you honor'='ik teken bezwaar aan, edelachtbare'. Volgens mij komt dat in een proceszaal in NL niet voor, maar ik zou de term 'objection' vertalen met 'aangetekend bezwaar'.

Koos Vanderwilt
United States
PRO pts in pair: 25

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uw verhoor/dat neem ik terug


Explanation:
I'm mainly writing 'cos I think the other two are wrong in suggesting just "getuige" - your witness refers to the other party being given the floor so to speak at a hearing, it is definitely not an invitation to a specific witness of the other party.
Therefore I'ld sooner drop "getuige" then the "verhoor"!


    six years of experience as a legal translator
    legal courses at English/Dutch universities
Titia Dijkstra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 35
Grading comment
Bedankt, Titia.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uw getuige / geen getuigeverhoor (edelachtbare)


Explanation:
Wat hier bedoeld wordt is dat de andere advocaat bezwaar maakt tegen een verklaring die de eerste advocaat zojuist maakte, of heeft een bezwaar tegen de getuige zelf, dat doet hij door 'objection'te zeggen. In dit geval neem ik aan dat nog voordat de rechter wat kan zeggen (sustained of objection granted), zei de andere advocaat al dat hij zijn getuige terugtrok, omdat hij zeer waarschijnlijk wist dat dat toch al zwak was. Hij probeerde het gewoon. Maar dat hangt van het verhaal af natuurlijk.

Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624