KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

aggravated assault with a dishonorable discharge and...

Dutch translation: ernstige geweldpleging met starfontslag en die jaar vrijheidsstraf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aggravated assault with a dishonorable discharge and...
Dutch translation:ernstige geweldpleging met starfontslag en die jaar vrijheidsstraf
Entered by: Koos Vanderwilt

09:40 Nov 3, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: aggravated assault with a dishonorable discharge and...
Dit gaat over een verkrachtingszaak:

Aggravated assault with a dishonorable discharge and three years confinement.
Sandra
ernstige geweldpleging met starfontslag en die jaar vrijheidsstraf
Explanation:
http://www.usatoday.com/life/cyber/tech/ctf995.htm

Is een USA Today artikel met 'aggravated assualt, geciteerd door een NLse site die rept van 'ernstige geweldpleging':

http://www.i-nieuws.vuurwerk.nl/archief/506.html

dishonorable discharge=het omgekeerde van eervol ontslag. Het 'omgekeerde woordenboek' (http://fluweelblad.leidenuniv.nl/~inventio/cgi-bin/revdic.pl... zegt:

'oneervol ontslag' of 'strafontslag'.

confinement=vrijheidsstraf. Verzamelingenleer: elke vrachtwagen is een vervoermiddel maar niet elk vervoermiddel is een vrachtwagen. Elke gevangenisstraf is een vrijheidsstraf, maar niet elke vrijheidsstraf is een gevangensisstraf.

vrijheidstraf: gevangenisstraf= confinement : term in prison.

It's an educated guess - note the confidence level.

Selected response from:

Koos Vanderwilt
United States
Grading comment
Bedankt voor je heel volledige antwoord, Koos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ernstige geweldpleging met starfontslag en die jaar vrijheidsstrafKoos Vanderwilt
4 -1zware mishandeling met voorbedachte rade
Marijke Mayer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
zware mishandeling met voorbedachte rade


Explanation:
is het Nederlandse equivalent voor dit. Maar het leger kent haar eigen rechtsspraak in Amerika.

en oneervol ontslag met 3 jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf
(verkrachting is rape)

groetjes,
Marijke



    Strafrecht en Strafvordering Ars Aequi
    Wetboek van Strafrecht
Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Koos Vanderwilt: voorbedacht rade = premeditated
16 mins
  -> je hebt gelijk, ik werd een beetje in de war gebracht met die verkrachting

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ernstige geweldpleging met starfontslag en die jaar vrijheidsstraf


Explanation:
http://www.usatoday.com/life/cyber/tech/ctf995.htm

Is een USA Today artikel met 'aggravated assualt, geciteerd door een NLse site die rept van 'ernstige geweldpleging':

http://www.i-nieuws.vuurwerk.nl/archief/506.html

dishonorable discharge=het omgekeerde van eervol ontslag. Het 'omgekeerde woordenboek' (http://fluweelblad.leidenuniv.nl/~inventio/cgi-bin/revdic.pl... zegt:

'oneervol ontslag' of 'strafontslag'.

confinement=vrijheidsstraf. Verzamelingenleer: elke vrachtwagen is een vervoermiddel maar niet elk vervoermiddel is een vrachtwagen. Elke gevangenisstraf is een vrijheidsstraf, maar niet elke vrijheidsstraf is een gevangensisstraf.

vrijheidstraf: gevangenisstraf= confinement : term in prison.

It's an educated guess - note the confidence level.



Koos Vanderwilt
United States
PRO pts in pair: 25
Grading comment
Bedankt voor je heel volledige antwoord, Koos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Ernstige geweldpleging lijkt mij goed in combinatie met oneervol ontslag met 3 jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf
30 mins