KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

assisting an offender

Dutch translation: medeplichtige


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:assisting an offender
Dutch translation:medeplichtige
Entered by: Thijs van Dorssen

10:09 Dec 14, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: assisting an offender
Ik zoek de officiële term voor deze overtreding.

Kan iemand mij helpen?
Shayna Barby
medeplichtige
Explanation:
waarom zoeken we altijd de letterlijke vertaling?
assisting an offender = de beschuldige helpen en dat is een medeplichtige

indien je het echter hebt over hulp na de misdaad, dan kan je spreken over bijstand, maar aangezien het hier over een misdaad gaat, denk ik aan medeplichtigheid
Selected response from:

Jan Acx
Spain
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4medeplichtige
Jan Acx
4een overtreder (actief) bijstaan/hulp verlenenxxxHenri


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een overtreder (actief) bijstaan/hulp verlenen


Explanation:
offender = overtreder

to assist = hulp verlenen , (actief bijstaan)


    woordenboek
xxxHenri
PRO pts in pair: 78

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medeplichtige


Explanation:
waarom zoeken we altijd de letterlijke vertaling?
assisting an offender = de beschuldige helpen en dat is een medeplichtige

indien je het echter hebt over hulp na de misdaad, dan kan je spreken over bijstand, maar aangezien het hier over een misdaad gaat, denk ik aan medeplichtigheid

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145