KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

reliance by its client

Dutch translation: fiduciair gebruik/gebruik in vertrouwen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reliance by its client
Dutch translation:fiduciair gebruik/gebruik in vertrouwen
Entered by: Koos Vanderwilt

21:21 Dec 19, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: reliance by its client
This report, and information or advice which it contains, is provided by XXX solely for use and reliance by its Client in performance of XXX's duties and liabilities under its contract with the Client.

Het gaat me om het stukje 'and reliance by its Client'. Ik zie niet hoe het in de rest van de zin past. Kan iemand anders misschien licht op de zaak werpen? Bedankt.
Shayna Barby
fiduciair gebruik/gebruik in vertrouwen
Explanation:
dictionary.law.com heeft RELIANCE als juridische term (Am.) en het betekent het vertrouwen dat een deelnemer aan een overeenkomst redelijkerwijs kan stellen aan de andere deelnemer.

Het omgekeerde woordenboek heeft het begrip FIDUCIAIR, dat ook zoiets betekent.

Een Nederlands juridish woordenboek (zie de tweede URL hieronder) heeft het woord FIDUCIAIR zoals in FIDUCIAIRE verkoop.

Nu blijft altijd nog te bezien of het een 1 on 1 mapping is - vertaal je de ene juridische term met een andere die er net naast zit - maar dit benadert het wel. Let op het confidence level.

Selected response from:

Koos Vanderwilt
United States
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2terugvallen op
GertV
4uitsluitend voor
Jan Acx
3fiduciair gebruik/gebruik in vertrouwenKoos Vanderwilt


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
terugvallen op


Explanation:
rely on sth = need sth or depend on sth

Ik persoonlijk zie niet direct een letterlijke vertaling van de term, maar vrij vertaald betekent volgens mij:

"Dit verslag, en alle informatie en advies die het bevat, worden door XXX enkel ter hand gesteld zodat de Klant het kan gebruiken en erop kan terugvallen bij het uitvoeren van...

Niet direct letterlijk dus, maar misschien verheldert het iets

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: lijkt me inderdaad een oplossing
5 mins

agree  Massimo Lencioni
18 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fiduciair gebruik/gebruik in vertrouwen


Explanation:
dictionary.law.com heeft RELIANCE als juridische term (Am.) en het betekent het vertrouwen dat een deelnemer aan een overeenkomst redelijkerwijs kan stellen aan de andere deelnemer.

Het omgekeerde woordenboek heeft het begrip FIDUCIAIR, dat ook zoiets betekent.

Een Nederlands juridish woordenboek (zie de tweede URL hieronder) heeft het woord FIDUCIAIR zoals in FIDUCIAIRE verkoop.

Nu blijft altijd nog te bezien of het een 1 on 1 mapping is - vertaal je de ene juridische term met een andere die er net naast zit - maar dit benadert het wel. Let op het confidence level.




    Reference: http://dictionary.law.com
    Reference: http://www.zibb.nl/content/casus/woordenboek/index.asp
Koos Vanderwilt
United States
PRO pts in pair: 25
Grading comment
bedankt!

1 day 11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitsluitend voor


Explanation:
dit rapport is bestemd uitsluitend voor

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145