KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

made quarterly in arrears

Dutch translation: ...aan het eind van elk/het kwartaal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:made quarterly in arrears
Dutch translation:...aan het eind van elk/het kwartaal
Entered by: Evert DELOOF-SYS

21:43 Dec 19, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: made quarterly in arrears
such payments were stated to be made quarterly in arrears
anita huisman
...aan het eind van elk/het kwartaal
Explanation:
naar analogie met:'...paid monthly in arrears' = 'aan 't eind van de maand'.

No references needed here.
In case you need one: my Wolters' Woordenboek Engels-Nederlands :)

HTH

Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Moet ik nog steeds aanschaffen maar ik zit in Spanje en moet ik dat als ik in Nederland ben regelen.
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5...aan het eind van elk/het kwartaal
5...aan het eind van elk/het kwartaal
Evert DELOOF-SYS
4in kwartaaltermijnen
Massimo Lencioni
4kwartaalsgewijs achterstallig te worden betaald.
4kwartaalsgewijs achterstallig te worden betaald.Gosse


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
...aan het eind van elk/het kwartaal


Explanation:
naar analogie met:'...paid monthly in arrears' = 'aan 't eind van de maand'.

No references needed here.
In case you need one: my Wolters' Woordenboek Engels-Nederlands :)

HTH




Native speaker of:

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
...aan het eind van elk/het kwartaal


Explanation:
naar analogie met:'...paid monthly in arrears' = 'aan 't eind van de maand'.

No references needed here.
In case you need one: my Wolters' Woordenboek Engels-Nederlands :)

HTH



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Moet ik nog steeds aanschaffen maar ik zit in Spanje en moet ik dat als ik in Nederland ben regelen.
Bedankt.

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kwartaalsgewijs achterstallig te worden betaald.


Explanation:
'in arrears' is achterstallig volgens z.B. Eurodicautom.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller

Native speaker of:

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kwartaalsgewijs achterstallig te worden betaald.


Explanation:
'in arrears' is achterstallig volgens z.B. Eurodicautom.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Gosse
Germany
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 55

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in kwartaaltermijnen


Explanation:
Niet noodzakelijkerwijs aan het einde van de kwartalen.


Massimo Lencioni
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 60