KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

Wing officer / Personal officer

Dutch translation: afdelingshoofd/bewaker cellenblok


10:05 Jan 30, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents / Gevangeniswezen
English term or phrase: Wing officer / Personal officer
Brochure voor Nederlandstalige gevangenen in Engeland.

You can give your written complaint to your *personal officer* or the *wing officer*.
Simone Michels
Belgium
Dutch translation:afdelingshoofd/bewaker cellenblok
Explanation:
Een cipier bewaakt aantal gevangenen, en is zo verantwoordelijk voor een blok cellen.
De wing officer is verantwoordelijk voor de afdeling of vleugel van de gevangenis.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Hardstikke bedankt,
Sorry voor de late waardering.

Simone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1afdelingshoofd/bewaker cellenblokLinda Ferwerda
5 -1piw-er van de vleugel / eigen piw-er
Antoinette Verburg
4wing officer = vleugel of afdelings "hoofd" bewakerNicolo


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wing officer = vleugel of afdelings "hoofd" bewaker


Explanation:
personal officer zou persoonlijke bewaker kunnen zijn ofwel bewaker van dienst

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 13

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
afdelingshoofd/bewaker cellenblok


Explanation:
Een cipier bewaakt aantal gevangenen, en is zo verantwoordelijk voor een blok cellen.
De wing officer is verantwoordelijk voor de afdeling of vleugel van de gevangenis.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Hardstikke bedankt,
Sorry voor de late waardering.

Simone

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Massimo Lencioni
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
piw-er van de vleugel / eigen piw-er


Explanation:
'PIW-er' is een afkorting van 'penitentiair inrichtingswerker', de moderne term voor het vroegere 'cipier' of 'gevangenisbewaarder'. (zie referenties).


    Reference: http://www.dji.nl/vacatures/29.html
    Reference: http://werk.net/ldcdata/bercode574010920.html
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Massimo Lencioni: "piw" slaat te specifiek op de Nederlandse context; hier gaat het om Engeland
37 mins