KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

legal grounds/sanctuary

Dutch translation: rechtsgronden/heilige plek of gewoon 'kerk'


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:legal grounds/sanctuary
Dutch translation:rechtsgronden/heilige plek of gewoon 'kerk'
Entered by: Marijke Mayer

07:50 May 10, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: legal grounds/sanctuary
Eaton is een voorvechter van burgerrechten voor zwarten. Hij staat te speechen voor een kerk.

Een agent zegt:
- So Eaton had no legal grounds?
- No sanctuary doesn't apply. And it certainly doesn't apply when the building isn't even a church.

Kan iemand mij met dit stukje helpen?
Sandra
rechtsgronden/heilige plek of gewoon 'kerk'
Explanation:
De sanctuary is dus eigenlijk de kerk, of althans de plek waar de goegemeente de kerkdienst houdt.
Dus de agent zegt 'je hebt geen rechtsgronden'
Nee, want kerk is niet van toepassing, omdat het gebouw niet voor kerkdiensten gebruikt wordt.
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Dank je, Marijke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rechtsgronden/heilige plek of gewoon 'kerk'
Marijke Mayer
4wettelijke motieven, wettelijke gronden, rechtsgronden, rechtsoverwegingen/asiel
Henk Peelen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wettelijke motieven, wettelijke gronden, rechtsgronden, rechtsoverwegingen/asiel


Explanation:
Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse taal:
asiel: bescherming vanwege staat of kerk verleend aan rspectievelijk gevraagd door personen die elders door de overheid (kunnen) worden vervolgd

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rechtsgronden/heilige plek of gewoon 'kerk'


Explanation:
De sanctuary is dus eigenlijk de kerk, of althans de plek waar de goegemeente de kerkdienst houdt.
Dus de agent zegt 'je hebt geen rechtsgronden'
Nee, want kerk is niet van toepassing, omdat het gebouw niet voor kerkdiensten gebruikt wordt.

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Dank je, Marijke!