KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

manslaughter two/conspiracy one/criminally negligent homicide

Dutch translation: doodslag/samenzwering in de hoogste graad/moord door misdadige nalatigheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:manslaughter two/conspiracy one/criminally negligent homicide
Dutch translation:doodslag/samenzwering in de hoogste graad/moord door misdadige nalatigheid
Entered by: Evert DELOOF-SYS

13:51 Jun 5, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: manslaughter two/conspiracy one/criminally negligent homicide
manslaughter two/conspiracy one/criminally negligent homicide
sandra
doodslag/samenzwering in de hoogste graad/moord door misdadige nalatigheid
Explanation:
Suggesties.

Ref.:
Manslaughter in the second degree:

... (B) The person causes the death by neglect or maltreatment, as defined in
ORS 163.115. (2) Manslaughter in the second degree is a Class B felony. ...
www.crimevictimsunited.org/measure11/ crimes/manslaughter2.htm

... van revolte die door het land is gegaan na de moord ... De rijkswacht gaf die informatie
niet door aan de gerechtelijke overheid ... De misdadige nalatigheid ...

www.pvda.be/doc/doc/1mei97.htm

... Bijvoorbeeld door hier de begrippen `moord', `doodslag' of `dood door schuld ... In het
strafrecht hebben de meeste strafbepalingen meerdere rechtsgevolgen. ...

www.rechten.unimaas.nl/edit/ICT/handl/ De%20methode%20casus%20oplossen.PDF
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt voor je hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1doodslag/samenzwering in de hoogste graad/moord door misdadige nalatigheid
Evert DELOOF-SYS
4[ extra info ]
Chris Hopley
4manslag/samenzwering/doodslag door criminele nalatigheid
Bart B. Van Bockstaele


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
doodslag/samenzwering in de hoogste graad/moord door misdadige nalatigheid


Explanation:
Suggesties.

Ref.:
Manslaughter in the second degree:

... (B) The person causes the death by neglect or maltreatment, as defined in
ORS 163.115. (2) Manslaughter in the second degree is a Class B felony. ...
www.crimevictimsunited.org/measure11/ crimes/manslaughter2.htm

... van revolte die door het land is gegaan na de moord ... De rijkswacht gaf die informatie
niet door aan de gerechtelijke overheid ... De misdadige nalatigheid ...

www.pvda.be/doc/doc/1mei97.htm

... Bijvoorbeeld door hier de begrippen `moord', `doodslag' of `dood door schuld ... In het
strafrecht hebben de meeste strafbepalingen meerdere rechtsgevolgen. ...

www.rechten.unimaas.nl/edit/ICT/handl/ De%20methode%20casus%20oplossen.PDF

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt voor je hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sasdeklerk
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
manslag/samenzwering/doodslag door criminele nalatigheid


Explanation:
De context ontbreekt maar de cijfers betekenen alvast niets in de zin van niveau of graad. Ze slaan op het aantal aanklachten tegen dezelfde of andere daders.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 15:24:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Oeps. Ik was net naar een graduation ceremony in Ryerson\'s aan het kijken.

Het is natuurlijk beter om criminele te vervangen door misdadige.

De termen zijn niet helemaal te vergelijken met die van het Franse/Belgische recht. Het komt er voor manslag en doodslag op neer dat ze niet als moord worden beschouwd. Het betekent dat de dood van het slachtoffer een gevolg is van daden die zijn gesteld zonder dat die daden de dood als oogmerk hadden.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
[ extra info ]


Explanation:
manslaughter two = manslaughter in the second degree:

(1) Criminal homicide constitutes manslaughter in the second degree when:
(a) It is committed recklessly;
(b) A person intentionally causes or aids another person to commit suicide; or
(c) A person, with criminal negligence, causes the death of a child under 14 years of age
Uit de contekst zal blijken waarom het gaat. Waarschijnlijk (a).

Conspiracy one = conspiracy in the first degree
A person is guilty of conspiracy in the first degree when, with intent that conduct constituting a class A felony [= een zware misdaad, bv. moord, doodslag, enz.] be performed, he, *being over eighteen* years of age, *agrees with one or more persons under sixteen* years of age to engage in or cause the performance of such conduct.


    Reference: http://www.crimevictimsunited.org/measure11/crimes/manslaugh...
    Reference: http://members.aol.com/dewoodin/gunga/gw/gw00/pl/3/G/pl105/p...
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785