KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

time-barred

Dutch translation: verjaren na 12 maanden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time-barred
Dutch translation:verjaren na 12 maanden
Entered by: Saskia Steur

08:19 Jan 13, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: time-barred
Claims on account of defects shall become time-barred after a period of 12 months. (Verjaren???)
Kaat
verjaren na 12 maanden
Explanation:
of: zijn na 12 maanden verjaard.

Time barred > verjaard
volgens van Amerongen
Selected response from:

Saskia Steur
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Verlopen
Jos Essers
4verjaren na 12 maandenSaskia Steur
4onontvankelijk verklaard op basis van verjaring
Henk Peelen
4verjaard verklaardBenny Raemaekers


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verjaard verklaard


Explanation:
tijd gesperd klinkt zo raar en gekunsteld.

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onontvankelijk verklaard op basis van verjaring


Explanation:
Claims op basis van defecten worden na een periode van 12 maanden onontvankelijk verklaard op basis van gegronde redenen.

to bar = een exceptie opwerpen tegen
exceptie = verweermiddel bestaande in het aanvoeren van een grond van onontvankelijkheid

Die grond is verjaring. Dus:
onontvankelijk

Claims op basis van defecten worden na een periode van 12 maanden onontvankelijk verklaard op basis van verjaring.






Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verjaren na 12 maanden


Explanation:
of: zijn na 12 maanden verjaard.

Time barred > verjaard
volgens van Amerongen

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379
Grading comment
Hartelijk dank.

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Verlopen


Explanation:
De tijdsduur van 12 maanden is verlopen (verstreken) en derhalve is de claim verjaard (niet meer ontvankelijk).

Het is derhalve zaak om voor het verstrijken van die periode verlenging, extension, aan te vragen bij de ''te claimen'' partij welke dergelijke verlenging niet zomaar klakkeloos mag/kan weerhouden.

zihena



Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185