KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

civil and criminal sanctions

Dutch translation: civiel- en strafrechtelijke sancties

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:civil and criminal sanctions
Dutch translation:civiel- en strafrechtelijke sancties
Entered by: Jacki

15:34 Jan 19, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: civil and criminal sanctions
Violation of health, safety and environmental regulations can subject the company and individuals to both civil and criminal sanctions.

Hoe vertaal ik dit laatste een beetje kort en bondig?

Jacki
Jacki
Netherlands
civiel- en strafrechtelijke sancties
Explanation:
civielrechtelijke sancties: bijv. veroordeling tot schadevergoeding; ontzetting uit een ambt.
strafrechtelijke sancties: bijv. boete of vrijheidbenemende straffen
Selected response from:

Pleun Van Weeghel
France
Grading comment
Bedankt. Ik heb toch voor deze combinatie gekozen omdat deze het vaakst op Google voorkwam. Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3burger- en strafrechterlijke sancties/straffen
Evert DELOOF-SYS
5 +1civiel- en strafrechtelijke sancties
Pleun Van Weeghel
4.... civiel- en strafrechtelijk aansprakelijk ...
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
civiel- en strafrechtelijke sancties


Explanation:
civielrechtelijke sancties: bijv. veroordeling tot schadevergoeding; ontzetting uit een ambt.
strafrechtelijke sancties: bijv. boete of vrijheidbenemende straffen

Pleun Van Weeghel
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 18
Grading comment
Bedankt. Ik heb toch voor deze combinatie gekozen omdat deze het vaakst op Google voorkwam. Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
2 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
burger- en strafrechterlijke sancties/straffen


Explanation:
Bv.:
... algemeen 86.42 delicten 86.43 strafprocesrecht, strafrechterlijke sancties 86.44
penitentiair ... betrekkingen 88.50 overheid en burger 88.60 beleidswetenschap ...

www.kb.nl/kb/vak/basis/bc.html

... van seminaries en juridische publikaties ("Documentaire Kredieten, van UCP 400 naar
UCP 500", "Piraterij en straf- en burgerrechtelijke sancties in het domein ...

www.law.rug.ac.be/proces/ipr/curriculum kristof.htm

... Op het niet-eerbiedigen van bovenstaande principes staan strafrechtelijke sancties
(gevangenisstraf of boete) en/of burgerrechtelijke straffen (betaling van ...

mineco.fgov.be/information_society/consumers/ consumers_internetguide/Userguide_nl-05.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laurent Slowack
33 mins

agree  Benny Raemaekers
2 hrs

agree  Quark
6 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
.... civiel- en strafrechtelijk aansprakelijk ...


Explanation:
" .. can subject the company and individuals to both civil and criminal sanctions."

Kan het bedrijf en personen daarin civiel- en strafrechtelijk aansprakelijk maken.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316