KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

patent clearance

Dutch translation: verlenen van patent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:patent clearance
Dutch translation:verlenen van patent
Entered by: Henk Peelen

22:20 Jan 20, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: patent clearance
Well, did you pass our new product design through the patent clearance process?
Martijn Naarding
Spain
verlenen van patent
Explanation:
(Nou,) heb je ons nieuwe productontwerp door het proces voor het verlenen van een partent geleid?

(Nou,) heb je ons nieuwe productontwerp door het patentverleningsproces geleid?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 11:55:22 (GMT)
--------------------------------------------------

na je toevoeging:
ik denk dat het theoretisch wel zou kunnen dat men een patent aanvraagt om er achter te komen of reeds een soortgelijk product op de markt, maar het zal eerder zoiets betkenen als:

Hoe is het, heb je ons nieuwe productontwerp door het patentonderzoek geleid?


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 11:57:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Zie bijvoorbeeld het volgende internetadres:

http://www.clusta.be/activiteiten/info/octrooiws.htm

Een eerste deel, verzorgd door Dhr. Schmitt van het Europese Patent Bureau, geeft een inleiding over patenten: wat zijn de misvattingen, wat zijn de feiten, waar kan ik patenten gebruiken in een innovatieproces (patentonderzoek geeft ideeën, geeft de stand van zaken aan, vermijdt nutteloos dubbel onderzoek,…). Hierbij wordt duidelijk dat het aanvragen van een patent slechts een eventuele laatste stap is in een geheel innovatieproces.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt Henk. Sorry dat het zo lang duurde om de punten toe te kennen, maar met je tweede commentaar ben ik er uit gekomen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2verlenen van patent
Henk Peelen
3Heeft het octrooi voor het nieuwe productontwerp het goedkeuringsproces doorstaan?
Ann Bishop


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Heeft het octrooi voor het nieuwe productontwerp het goedkeuringsproces doorstaan?


Explanation:
I know this leaves out the "you", but maybe this will put you on your way...

HTH
--Ann

Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
verlenen van patent


Explanation:
(Nou,) heb je ons nieuwe productontwerp door het proces voor het verlenen van een partent geleid?

(Nou,) heb je ons nieuwe productontwerp door het patentverleningsproces geleid?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 11:55:22 (GMT)
--------------------------------------------------

na je toevoeging:
ik denk dat het theoretisch wel zou kunnen dat men een patent aanvraagt om er achter te komen of reeds een soortgelijk product op de markt, maar het zal eerder zoiets betkenen als:

Hoe is het, heb je ons nieuwe productontwerp door het patentonderzoek geleid?


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 11:57:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Zie bijvoorbeeld het volgende internetadres:

http://www.clusta.be/activiteiten/info/octrooiws.htm

Een eerste deel, verzorgd door Dhr. Schmitt van het Europese Patent Bureau, geeft een inleiding over patenten: wat zijn de misvattingen, wat zijn de feiten, waar kan ik patenten gebruiken in een innovatieproces (patentonderzoek geeft ideeën, geeft de stand van zaken aan, vermijdt nutteloos dubbel onderzoek,…). Hierbij wordt duidelijk dat het aanvragen van een patent slechts een eventuele laatste stap is in een geheel innovatieproces.


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt Henk. Sorry dat het zo lang duurde om de punten toe te kennen, maar met je tweede commentaar ben ik er uit gekomen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Quark
2 hrs

agree  Satie
6 hrs