KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

FIELD OF THE INVENTION

Dutch translation: technisch vakgebied van een uitvinding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:field of the invention
Dutch translation:technisch vakgebied van een uitvinding
Entered by: Marijke Mayer

06:05 May 20, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents / technical description
English term or phrase: FIELD OF THE INVENTION
Gebied van de uitvinding, is hier een bestaande kreet voor? Bij voorbaat dank, Marijke
Marijke Mayer
Netherlands
technisch vakgebied van een uitvinding
Explanation:
is de standaardkreet voor dit begrip; net zoals de IPC en ECLA classificaties zijn in technische vakgebieden. 12 jaar ervaring als patentvooronderzoeker...Veel plezier!!!
Selected response from:

xxxblomguib
Grading comment
De standaard uitdrukking was die ik zocht. Hartelijk dank!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3terrein, domein van de uitvindingTony Vandenborn
5 +2technisch vakgebied van een uitvindingxxxblomguib
3vakgebied van de uitvinding
Henk Peelen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
terrein, domein van de uitvinding


Explanation:
Is wel vrijwel hetzelfde...

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: vind ik ook, "terrein"
7 mins

agree  EdithK: domein
10 mins

agree  Saskia Steur
2 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vakgebied van de uitvinding


Explanation:
gebied waarop de uitvinding is gedaan


zou misschien ook kunnen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
technisch vakgebied van een uitvinding


Explanation:
is de standaardkreet voor dit begrip; net zoals de IPC en ECLA classificaties zijn in technische vakgebieden. 12 jaar ervaring als patentvooronderzoeker...Veel plezier!!!

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144
Grading comment
De standaard uitdrukking was die ik zocht. Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
12 hrs

agree  Michael Joseph Wdowiak Beijer
4522 days