KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

consortium claim

Dutch translation: schadevergoeding voor het eventuele verlies van huwelijkse zekerheidsstelling


06:43 Sep 16, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: consortium claim
"Isn't it your judiciary responsibility to advise the married couple as to the possibility of a loss of consortium claim for the wife?"

Kan iemand me met deze zin helpen?
Sandra B.
Dutch translation:schadevergoeding voor het eventuele verlies van huwelijkse zekerheidsstelling
Explanation:
Sandra, ik weet niet of het wel in de ondertiteling gaat passen, maar we gaan het proberen:

"Is het niet uw juridische verantwoordlijkheid (is het niet aan u als hun advocaat) om het echtpaar te wijzen op (schadevergoeding voor het eventuele verlies van) de huwelijkse zekerheidsstelling voor de vrouw?"

EUR-Lex: Geldende gemeenschapswetgeving - Document 383R0918
... Deze kunnen eisen dat aan deze verbintenis een zekerheidstelling wordt verbonden
, waarvan zij ... b ) het bewijs van hun huwelijkse staat leveren . Artikel 13 Van ...
europa.eu.int/eur-lex/nl/lif/dat/1983/nl_383R0918.html

Rechtspraak.nl
... januari 1998 was alleen de huwelijkse samenlevingsvorm wettelijk geregeld. In allerlei ... plichten
en situaties waarin de verbintenis ophoudt te bestaan. Nogmaals ...
www.rechtspraak.nl/over_rechtspraak/publieksbrochures/gereg...
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Marijke. Mits nog wat inkorting lukte het wel.

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4schadevergoeding voor het eventuele verlies van huwelijkse zekerheidsstelling
Marijke Mayer
4het recht van huwelijkspartners op elkaars getrouwheid, hulp en bijstandShayna Barby


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het recht van huwelijkspartners op elkaars getrouwheid, hulp en bijstand


Explanation:
Zie van Dale EN-NE

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schadevergoeding voor het eventuele verlies van huwelijkse zekerheidsstelling


Explanation:
Sandra, ik weet niet of het wel in de ondertiteling gaat passen, maar we gaan het proberen:

"Is het niet uw juridische verantwoordlijkheid (is het niet aan u als hun advocaat) om het echtpaar te wijzen op (schadevergoeding voor het eventuele verlies van) de huwelijkse zekerheidsstelling voor de vrouw?"

EUR-Lex: Geldende gemeenschapswetgeving - Document 383R0918
... Deze kunnen eisen dat aan deze verbintenis een zekerheidstelling wordt verbonden
, waarvan zij ... b ) het bewijs van hun huwelijkse staat leveren . Artikel 13 Van ...
europa.eu.int/eur-lex/nl/lif/dat/1983/nl_383R0918.html

Rechtspraak.nl
... januari 1998 was alleen de huwelijkse samenlevingsvorm wettelijk geregeld. In allerlei ... plichten
en situaties waarin de verbintenis ophoudt te bestaan. Nogmaals ...
www.rechtspraak.nl/over_rechtspraak/publieksbrochures/gereg...


    europa.eu.int/eur-lex/nl/lif/dat/1983/nl_383R0918.html
    dictionary of legal terms- Barrons
Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Bedankt, Marijke. Mits nog wat inkorting lukte het wel.

groetjes

Sandra