KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

district attorney

Dutch translation: het openbare ministerie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:district attorney
Dutch translation:het openbare ministerie
Entered by: Marijke Mayer

02:06 Sep 24, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: district attorney
Laten we "district attorney of DA" in het Nederlands onvertaald of niet? Of hebben we in het Nederlands een bruikbaar equivalent. Kan iemand me daarmee helpen? Ik vind alleen het Hollandse equivalent "officier van justitie".
Sandra B.
het openbare ministerie
Explanation:
is het eigenlijk, maar misschien dat officier van justitie wel beter werkt in jouw vertaling! Succes! Marijke
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Marijke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Officier van justitie
Evert DELOOF-SYS
4officier van justitie (bij een arrondissementsrechtbank)
Hilde Hoven
4het openbare ministerie
Marijke Mayer


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het openbare ministerie


Explanation:
is het eigenlijk, maar misschien dat officier van justitie wel beter werkt in jouw vertaling! Succes! Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Bedankt, Marijke!

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Officier van justitie


Explanation:
is in elk geval correct :)

Talloze referenties via bv. google.com, maar ook zo opgenomen in Wolters' Woordenboek Engels-Nederlands.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen: korrekt
21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
officier van justitie (bij een arrondissementsrechtbank)


Explanation:
Hi Sandra

arrondissement = district in rechtsverband. Misschien wel van belang in dit geval? Had zelf kortgeleden een vertaling waarin district court voorkwam, wat vertaald diende te worden met arrondissementsrechtbank, vandaar mijn 'inmenging'

Doei,
Hilde




    Van Dale N<>E
Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32