KudoZ home » English to Dutch » Livestock / Animal Husbandry

That racing dog has a turn of foot

Dutch translation: ...heeft een versnelling in de benen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:That racing dog has a turn of foot
Dutch translation:...heeft een versnelling in de benen
Entered by: Roos Kolkena

14:15 Dec 28, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: That racing dog has a turn of foot
The expression "a turn of foot" is apparently used a lot in a context of dog and horse racing, but is not that common to the layman. I'm looking for a good equivalent in Dutch that expresses the fact that the dog runs very fast but that is not well-known by ordinary people.
Bramderauw
.... heeft een versnelling in de benen
Explanation:
lijkt wel passend als je kijkt naar de verschillende contexten van de engelse term op google. Helaas is het wel een wielrenuitdrukking, ws. niet uit de paarden- en aanverwante sporten.
Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 47 mins (2005-12-29 16:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=26095

Toch een ref over een paard!
Selected response from:

Roos Kolkena
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3.... heeft een versnelling in de benenRoos Kolkena
3...heeft een snelle tred
Hester Eymers


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
that racing dog has a turn of foot
...heeft een snelle tred


Explanation:
Misschien kun je een wat ouderwets woord als 'tred' gebruiken. Ook het werkwoord 'ijlebenen' of een constructie met 'ijlings' zou een mogelijkheid zijn. Het zijn geen termen die in de wereld van de honden- en paardenrennen gebruikt worden, vermoed ik, maar het zijn evenmin woorden die je dagelijks hoort.

Hester Eymers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
that racing dog has a turn of foot
.... heeft een versnelling in de benen


Explanation:
lijkt wel passend als je kijkt naar de verschillende contexten van de engelse term op google. Helaas is het wel een wielrenuitdrukking, ws. niet uit de paarden- en aanverwante sporten.
Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 47 mins (2005-12-29 16:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=26095

Toch een ref over een paard!

Roos Kolkena
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4