KudoZ home » English to Dutch » Management

severity

Dutch translation: Ernstigheidsgraad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:severity
Dutch translation:Ernstigheidsgraad
Entered by: Thijs van Dorssen

04:22 Dec 1, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: severity
reduction of severity ratios from ..% in 1998 to ..% in 2000.
Dit is een van de doelstellingen van een fabriek. Andere zijn bijvoorbeeld vermindering van het aantal bedrijfsongevallen en verbetering van de kwaliteit.
Linda Ferwerda
Ernstigheidsgraad
Explanation:
'Severity ratio' kan(uiteraard) op verschillende manieren worden vertaald in functie van de context.

Gegeven je context, denk ik dat je hier met de 'ernstigheidsgraad' te maken hebt

Bv.: Severity ratio is the average number of lost days and/or restricted work days,
resulting from injuries divided by the total number of lost day cases. This ...

www.bullion.org.za/bulza/polcy/harmonisation.htm

Hierna vind je wat meer info ivm zowel de frequentie- en ernstigheidsgraad als het onderwerp van je vertaling (Topic: o.m. veiligheid)

"T.E.I. statistieken
We letten er op dat de lichamelijke integriteit van elk personeelslid zo veel mogelijk wordt beschermd.

Frequentiegraad = (aantal ongevallen x 1 000 000) / Aantal uren blootstelling aan risico’s.
Ongevallen die hebben geleid tot minimaal een dag arbeidsongeschiktheid, de dag van het ongeval niet inbegrepen.

Ernstigheidsgraad = (Aantal dagen ongeschiktheid x 1 000) / Aantal uren blootstelling aan risico’s.
De dag van het ongeval wordt niet meegerekend.

Door het voeren van een actief beleid op het gebied van risicopreventie schakelt TECHNORD alle nodige middelen in om de veiligheid en het welzijn van de medewerkers en derden te garanderen bij de uitvoering van de taken waarvoor zij zijn aangesteld.
Dit beleid is onderwerp van een jaarlijks actieplan, dat wordt opgesteld en herzien in samenwerking met de preventieadviseur en de leden van de hiërarchische lijn. Om dit beleid uit te voeren delegeert de directie haar bevoegdheid aan elke leidinggevende en lid van de hiërarchie in een sfeer van vertrouwen en respect voor de ander, waarden waar TECHNORD aan is gehecht. Deze aanpak past binnen de grotere zorg die wordt besteed aan de constante verbetering en het streven naar perfectie.

Dit beleid wordt vertaald door:
- een analyse van de gevaren en risico’s die eigen zijn aan de activiteiten van de TECHNORD groep;
- een constante zorg voor het voorkomen van gevaarlijke situaties en een voortdurende strijd tegen gevaarlijke situaties die kunnen leiden tot lichamelijk letsel, materiële schade en schade aan het milieu;
- een bewustmaking en een opleiding van ieder die optreedt op het gebied van de diverse veiligheidsaspecten;
- het instellen van maatregelen om er voor te zorgen dat het materieel en gereedschap goed blijven werken;
- het ter beschikking stellen aan iedereen van geschikte uitrustingen voor het beschermen van de individuele en collectieve veiligheid;
- het opvolgen en naleven van de wetgeving en voorschriften op het gebied van de veiligheid;
- het hanteren van indicatoren waarmee de ontwikkeling van aan veiligheid en welzijn gebonden parameters kunnen geëvalueerd;
- het organiseren van periodieke medische controles met de keuringsartsen;
- aandacht voor de materiele inrichting van de werkplekken en milieufactoren.

http://www.technord.com/nl/securite.htm


HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hallo Evert,

Bedankt voor je hulp. Dit is zeker wat er wordt bedoeld. Ik ga alleen nog even op zoek naar een ander woord.

Prettig weekend!

Linda
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ernstigheidsgraad
4ernstigheidsgraad
Evert DELOOF-SYS
4bedrijfsonkosten
Marijke Mayer
4Ernstigheidsgraad
Evert DELOOF-SYS
4gevaren risico's
Berry Prinsen
4Ernstigheidsgraad
4gevaren risico's
Berry Prinsen


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gevaren risico's


Explanation:
severity en severe heeft vele betekenissen en dit lijkt mij een van de mogelijke vertalingen

Berry Prinsen
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gevaren risico's


Explanation:
severity en severe heeft vele betekenissen en dit lijkt mij een van de mogelijke vertalingen

Berry Prinsen
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ernstigheidsgraad


Explanation:
'Severity ratio' kan(uiteraard) op verschillende manieren worden vertaald in functie van de context.

Gegeven je context, denk ik dat je hier met de 'ernstigheidsgraad' te maken hebt

Bv.: Severity ratio is the average number of lost days and/or restricted work days,
resulting from injuries divided by the total number of lost day cases. This ...

www.bullion.org.za/bulza/polcy/harmonisation.htm

Hierna vind je wat meer info ivm zowel de frequentie- en ernstigheidsgraad als het onderwerp van je vertaling (Topic: o.m. veiligheid)

"T.E.I. statistieken
We letten er op dat de lichamelijke integriteit van elk personeelslid zo veel mogelijk wordt beschermd.

Frequentiegraad = (aantal ongevallen x 1 000 000) / Aantal uren blootstelling aan risico’s.
Ongevallen die hebben geleid tot minimaal een dag arbeidsongeschiktheid, de dag van het ongeval niet inbegrepen.

Ernstigheidsgraad = (Aantal dagen ongeschiktheid x 1 000) / Aantal uren blootstelling aan risico’s.
De dag van het ongeval wordt niet meegerekend.

Door het voeren van een actief beleid op het gebied van risicopreventie schakelt TECHNORD alle nodige middelen in om de veiligheid en het welzijn van de medewerkers en derden te garanderen bij de uitvoering van de taken waarvoor zij zijn aangesteld.
Dit beleid is onderwerp van een jaarlijks actieplan, dat wordt opgesteld en herzien in samenwerking met de preventieadviseur en de leden van de hiërarchische lijn. Om dit beleid uit te voeren delegeert de directie haar bevoegdheid aan elke leidinggevende en lid van de hiërarchie in een sfeer van vertrouwen en respect voor de ander, waarden waar TECHNORD aan is gehecht. Deze aanpak past binnen de grotere zorg die wordt besteed aan de constante verbetering en het streven naar perfectie.

Dit beleid wordt vertaald door:
- een analyse van de gevaren en risico’s die eigen zijn aan de activiteiten van de TECHNORD groep;
- een constante zorg voor het voorkomen van gevaarlijke situaties en een voortdurende strijd tegen gevaarlijke situaties die kunnen leiden tot lichamelijk letsel, materiële schade en schade aan het milieu;
- een bewustmaking en een opleiding van ieder die optreedt op het gebied van de diverse veiligheidsaspecten;
- het instellen van maatregelen om er voor te zorgen dat het materieel en gereedschap goed blijven werken;
- het ter beschikking stellen aan iedereen van geschikte uitrustingen voor het beschermen van de individuele en collectieve veiligheid;
- het opvolgen en naleven van de wetgeving en voorschriften op het gebied van de veiligheid;
- het hanteren van indicatoren waarmee de ontwikkeling van aan veiligheid en welzijn gebonden parameters kunnen geëvalueerd;
- het organiseren van periodieke medische controles met de keuringsartsen;
- aandacht voor de materiele inrichting van de werkplekken en milieufactoren.

http://www.technord.com/nl/securite.htm


HTH



Native speaker of:

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ernstigheidsgraad


Explanation:
'Severity ratio' kan(uiteraard) op verschillende manieren worden vertaald in functie van de context.

Gegeven je context, denk ik dat je hier met de 'ernstigheidsgraad' te maken hebt

Bv.: Severity ratio is the average number of lost days and/or restricted work days,
resulting from injuries divided by the total number of lost day cases. This ...

www.bullion.org.za/bulza/polcy/harmonisation.htm

Hierna vind je wat meer info ivm zowel de frequentie- en ernstigheidsgraad als het onderwerp van je vertaling (Topic: o.m. veiligheid)

"T.E.I. statistieken
We letten er op dat de lichamelijke integriteit van elk personeelslid zo veel mogelijk wordt beschermd.

Frequentiegraad = (aantal ongevallen x 1 000 000) / Aantal uren blootstelling aan risico’s.
Ongevallen die hebben geleid tot minimaal een dag arbeidsongeschiktheid, de dag van het ongeval niet inbegrepen.

Ernstigheidsgraad = (Aantal dagen ongeschiktheid x 1 000) / Aantal uren blootstelling aan risico’s.
De dag van het ongeval wordt niet meegerekend.

Door het voeren van een actief beleid op het gebied van risicopreventie schakelt TECHNORD alle nodige middelen in om de veiligheid en het welzijn van de medewerkers en derden te garanderen bij de uitvoering van de taken waarvoor zij zijn aangesteld.
Dit beleid is onderwerp van een jaarlijks actieplan, dat wordt opgesteld en herzien in samenwerking met de preventieadviseur en de leden van de hiërarchische lijn. Om dit beleid uit te voeren delegeert de directie haar bevoegdheid aan elke leidinggevende en lid van de hiërarchie in een sfeer van vertrouwen en respect voor de ander, waarden waar TECHNORD aan is gehecht. Deze aanpak past binnen de grotere zorg die wordt besteed aan de constante verbetering en het streven naar perfectie.

Dit beleid wordt vertaald door:
- een analyse van de gevaren en risico’s die eigen zijn aan de activiteiten van de TECHNORD groep;
- een constante zorg voor het voorkomen van gevaarlijke situaties en een voortdurende strijd tegen gevaarlijke situaties die kunnen leiden tot lichamelijk letsel, materiële schade en schade aan het milieu;
- een bewustmaking en een opleiding van ieder die optreedt op het gebied van de diverse veiligheidsaspecten;
- het instellen van maatregelen om er voor te zorgen dat het materieel en gereedschap goed blijven werken;
- het ter beschikking stellen aan iedereen van geschikte uitrustingen voor het beschermen van de individuele en collectieve veiligheid;
- het opvolgen en naleven van de wetgeving en voorschriften op het gebied van de veiligheid;
- het hanteren van indicatoren waarmee de ontwikkeling van aan veiligheid en welzijn gebonden parameters kunnen geëvalueerd;
- het organiseren van periodieke medische controles met de keuringsartsen;
- aandacht voor de materiele inrichting van de werkplekken en milieufactoren.

http://www.technord.com/nl/securite.htm


HTH


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Hallo Evert,

Bedankt voor je hulp. Dit is zeker wat er wordt bedoeld. Ik ga alleen nog even op zoek naar een ander woord.

Prettig weekend!

Linda

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrijfsonkosten


Explanation:
/ ongevallenpercentage terugdringen

hallo Linda,

Alhoewel ze hier duidelijk doelen op het ongevallenpercentage, maakt dit onderdeel uit van de 'bedrijfsonkosten'.

Good luck!
Marijke



TB; invab3a.htm
... 957. Staten van de bedrijfsonkosten, 1951-1956. 1 omslag. 958-960. Stukken betreffende
geschillen met cliënten, 1952, 1958 en 1964. 3 omslagen. 958. Met GJ ...
www.historischcentrumoverijssel.nl/overijssel/inventarissen... twbank/invab3a.htm

Officers are assigned to high visibility patrols in those areas experiencing accident severity ratios exceeding national recommended standards, with the officers’ presence a reminder for motorists to obey the traffic laws.
http://www.ci.centerville.oh.us/cpd/motorcyc.htm

Nieuwsbrief 54
... in de VS gemiddeld 32.000 dollar. Voor bedrijven met een hoog ongevallenpercentage
valt er dus veel te besparen door middel van rijvaardigheidstraining van ...
www.traffictest.nl/nieuws4.htm

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ernstigheidsgraad


Explanation:
ook in Nederland:

"... van 50 naar 40. Nieuw is het bepalen van de Severity Rate (ernstigheidsgraad: aantal
dagen verzuim gedeeld door aantal ongevallen); deze is echter niet van ..."

www.qwido.nl/informatie/actueel.htm


Native speaker of:

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ernstigheidsgraad


Explanation:
ook in Nederland:

"... van 50 naar 40. Nieuw is het bepalen van de Severity Rate (ernstigheidsgraad: aantal
dagen verzuim gedeeld door aantal ongevallen); deze is echter niet van ..."

www.qwido.nl/informatie/actueel.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 88