KudoZ home » English to Dutch » Management

The subtlety comes...

Dutch translation: Het gaat er echter om...


12:34 Apr 25, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: The subtlety comes...
"There is nothing very novel in the proposition that firms compete on capabilities. THE SUBTLETY COMES when one attempts to distinguish between those competencies or capabilities that are 'core' and those that are 'non-core'."
Mirjam Bonne-Nollen
Dutch translation:Het gaat er echter om...
Explanation:
...het subtiele onderscheid te (kunnen) maken tussen...
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Past heel mooi - bedankt, Jan Willem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Het subtiele verschil zit hem in....
Lianne van de Ven
3 +2het subtiele onderscheid ontstaat...garthpuddle
3 +2Het gaat er echter om...
Jan Willem van Dormolen
3 +1Men kan (Je kunt) pas verfijning aanbrengen wanneer ...
Max Nuijens


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
the subtlety comes...
Men kan (Je kunt) pas verfijning aanbrengen wanneer ...


Explanation:
Lastig.

Volgens mij past "verfijning aanbrengen" het beste bij jouw term:
A subtle difference in meaning or opinion or attitude.

Voordeel hiervan is dat je niet in de knoop komt met de rest van je zin, waarin nog een keer een onderscheid maakt (core- en niet-core).

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-04-25 12:51:55 GMT)
--------------------------------------------------

... wanneer je probeert die competenties of mogelijkheden te onderscheiden die "core" en "niet-core" zijn.



Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Dit is ook een aannemelijke invalshoek :-)
2 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
the subtlety comes...
Het subtiele verschil zit hem in....


Explanation:
En helaas, voor de auteur, is het onderscheid echt niet zo ontzettend subtiel. Het is een vrij vitale opdracht om je core-competenties te onderscheiden van de non-core competenties, aldus de "core-competentie theorie." Dus "subtiele" mag van mij best weggelaten worden.

Lianne van de Ven
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: (ook met het weglaten van die subtiliteit)
2 mins
  -> Thanks.

agree  TMJS: ben het ook eens met het commentaar
6 mins
  -> Bedankt.

neutral  Jan Willem van Dormolen: Hoe waar het ook is wat je zegt, het stáát er wel, die subtiliteit. Dan kun je het niet zomaar weglaten.
9 mins
  -> Ik voeg notes toe over zulke details en nodig de klant uit voor verdere discussie.

agree  Kitty Brussaard: Met 'het subtiele verschil zit hem in ...' en ook met Jan Willem v.w.b. het weglaten van 'subtiel' (m.i. te vergaande 'freedom of interpretation, waar trek je dan de grens?)
1 hr

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
the subtlety comes...
Het gaat er echter om...


Explanation:
...het subtiele onderscheid te (kunnen) maken tussen...

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Past heel mooi - bedankt, Jan Willem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems
2 mins
  -> Dank je wel.

agree  Kitty Brussaard: Bruikbaar voor de gegeven zin!
1 hr
  -> Dank je wel.

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
the subtlety comes...
het subtiele onderscheid ontstaat...


Explanation:
denk ik

--------------------------------------------------
Note added at 43 min (2008-04-25 13:17:06 GMT)
--------------------------------------------------

Het subtiele onderscheid ontstaat wanneer je de competenties of kwaliteiten die "core" en non-core" zijn, met elkaar vergelijkt/naast elkaar legt.

--------------------------------------------------
Note added at 54 min (2008-04-25 13:28:34 GMT)
--------------------------------------------------

Het subtiele onderscheid wordt zichtbaar wanneer je de competenties of kwaliteiten die "core" en non-core" zijn naast elkaar legt.


garthpuddle
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
44 mins

agree  Kitty Brussaard: Evt. ook ' wanneer je onderscheid maakt tussen .....'
2 hrs