KudoZ home » English to Dutch » Management

unit and revenue achievement

Dutch translation: (bedrijfs)eenheid- en omzetprestaties


13:18 Feb 8, 2012
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Management
English term or phrase: unit and revenue achievement
Het is een managementdocument waarin staat uitgelegd wanneer en welke bonussen worden uitbetaald. Het gaat vooral om het woordje unit in de volgende zin:

The established quarterly IC target revenue payout for the AM reaching 100% of the Area Goal is outlined in the employee contract. 85% of this targeted payout will be tied to unit and revenue achievement. 15% of payout will be tied to Management Business Objectives.

Alvast bedankt voor jullie tips/suggesties!
xxxRowenavanroy
Dutch translation:(bedrijfs)eenheid- en omzetprestaties
Explanation:
lees ik, verder niet veel uitleg mogelijk, en misschien zijn er oplossingen die ik (nu) niet zie.
evt. inkomstenprestaties.
Selected response from:

Michel de Ruyter
Finland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1(bedrijfs)eenheid- en omzetprestaties
Michel de Ruyter
3prestaties qua aantal (geproduceerde) eenheden en behaalde omzet
Ron Willems


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(bedrijfs)eenheid- en omzetprestaties


Explanation:
lees ik, verder niet veel uitleg mogelijk, en misschien zijn er oplossingen die ik (nu) niet zie.
evt. inkomstenprestaties.

Michel de Ruyter
Finland
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: dit lijkt me inderdaad een logische interpretatie: prestaties van de bedrijfseenheid/het bedrijfsonderdeel en de behaalde omzet. maar een andere uitleg is ook denkbaar...
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prestaties qua aantal (geproduceerde) eenheden en behaalde omzet


Explanation:
als alternatieve intepretatie voor het antwoord van Michel.

zijn interpretatie lijkt me waarschijnlijker, ook al staan er dan twee dingen naast elkaar die niet echt gelijkwaardig zijn (immers: het gaat dan om de omzet van de bedrijfseenheid, en dat zouden ze in de brontekst toch wel wat duidelijker hebben kunnen uitdrukken).

maar wie weet wordt 'unit(s)' elders in de tekst nog genoemd in de zin van het aantal (geproduceerde) eenheden/producten?

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 107