KudoZ home » English to Dutch » Management

duties of position

Dutch translation: taken (werkzaamheden, verplichtingen) eigen/inherent aan de functie (positie)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:duties of position
Dutch translation:taken (werkzaamheden, verplichtingen) eigen/inherent aan de functie (positie)
Entered by: Adela Van Gils

22:50 Dec 21, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Management / management
English term or phrase: duties of position
perform all duties of position
Adela Van Gils
Netherlands
taken (werkzaamheden, verplichtingen) eigen/inherent aan de functie (positie)
Explanation:
Of 'alle met de functie (positie) verbonden taken', tenzij het bv. over product positioning/placement enz. zou gaan. Dit is niet meteen duidelijk.

Hoe je 'duties' precies moet vertalen, hangt ook af van verdere context.
Bv.:

... Uit de functiebeschrijving waarin de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden die inherent zijn aan de functie, worden weergegeven, moet blijken of het ...
aba.ewbl.vlaanderen.be/juridisch/ omzendbrieven/wel974.htm

... functie en de met die functie expliciet opgedragen/overeengekomen taken? ... expliciet opgedragen, maar is wel als inherent te beschouwen aan de universitaire ...
www.kun.nl/staf-po/compendium/9_1_1.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk bedankt voor jouw nachtelijke bijdrage.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5taken (werkzaamheden, verplichtingen) eigen/inherent aan de functie (positie)
Evert DELOOF-SYS
4bijbehorende taken (uitvoeren)
Edward Vreeburg


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
taken (werkzaamheden, verplichtingen) eigen/inherent aan de functie (positie)


Explanation:
Of 'alle met de functie (positie) verbonden taken', tenzij het bv. over product positioning/placement enz. zou gaan. Dit is niet meteen duidelijk.

Hoe je 'duties' precies moet vertalen, hangt ook af van verdere context.
Bv.:

... Uit de functiebeschrijving waarin de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden die inherent zijn aan de functie, worden weergegeven, moet blijken of het ...
aba.ewbl.vlaanderen.be/juridisch/ omzendbrieven/wel974.htm

... functie en de met die functie expliciet opgedragen/overeengekomen taken? ... expliciet opgedragen, maar is wel als inherent te beschouwen aan de universitaire ...
www.kun.nl/staf-po/compendium/9_1_1.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Hartelijk bedankt voor jouw nachtelijke bijdrage.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: I like "alle AAN de functie verbonden taken'.
2 hrs

agree  Jacqueline van der Spek: met Tina
6 hrs

agree  Kate Hudson
6 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
7 hrs

agree  vixen
9 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bijbehorende taken (uitvoeren)


Explanation:
het hangt er een beetje van af hoe dit in de zin verwerkt is...

Edward Vreeburg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch