KudoZ home » English to Dutch » Management

indirect supervisor

Dutch translation: algemeen manager/beleidsmanager/strategisch manager


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:indirect supervisor
Dutch translation:algemeen manager/beleidsmanager/strategisch manager
Entered by: Adela Van Gils

12:07 Dec 29, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Management / management
English term or phrase: indirect supervisor
Direct supervisor is een directe manager maar wat is een "inderect supervisor". Een indirecte zeggen we niet in het Nederlands
Adela Van Gils
Netherlands
algemeen manager/beleidsmanager/strategisch manager
Explanation:
De directe manager kan de lijnmanager zijn, die weer onder de algemeen manager valt. Heb je wat meer context? Een organogram of zo is gemakkelijk om te zien waar deze indirecte manager zich in de organisatie bevindt. Een alternatief zou kunnen zijn dat hier een niet hands-on (praktische) manager bedoeld wordt maar iemand die zich alleen met beleid en strategie bezig houdt.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes!
Selected response from:

Willemina Hagenauw
Grading comment
Bedankt. Ik heb het onvertaald gelaten omdat er geen context was en ik niet wist welke organisatie het betrof. Toch bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4algemeen manager/beleidsmanager/strategisch manager
Willemina Hagenauw
3zie hierondermoya


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie hieronder


Explanation:
Ik ben hier niet helemaal zeker van, maar in mijn woordenboek spreekt men van: indirect object, en dat word vertaald als: meewerkend voorwerp, misschien is het een "meewerkende manager?
Ben er wel niet zeker van...sorry

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2003-12-29 12:13:08 GMT)
--------------------------------------------------

ofte wel: onrechtstreekse, misschien?

moya
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Edward Vreeburg: klinkt wel heel erg vergezocht
2 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
algemeen manager/beleidsmanager/strategisch manager


Explanation:
De directe manager kan de lijnmanager zijn, die weer onder de algemeen manager valt. Heb je wat meer context? Een organogram of zo is gemakkelijk om te zien waar deze indirecte manager zich in de organisatie bevindt. Een alternatief zou kunnen zijn dat hier een niet hands-on (praktische) manager bedoeld wordt maar iemand die zich alleen met beleid en strategie bezig houdt.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes!

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt. Ik heb het onvertaald gelaten omdat er geen context was en ik niet wist welke organisatie het betrof. Toch bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stephanie Wloch: strategisch of beleidsm. "Indirect S.: delegates authority"
48 mins
  -> bedankt!

agree  Edward Vreeburg: kan ook regio/sectie/projectmanager etc (itt directe afdelings/groeps manager)
2 hrs
  -> bedankt!

agree  Tina Vonhof: de baas van de directe baas.
6 hrs

agree  Katleen Burm: Vaak hoor je in bedrijven spreken over de n+1 (de directe baas) en de n+2 (de baas van de directe baas) enz. N staat voor het eigen niveau.
1 day 2 hrs