KudoZ home » English to Dutch » Manufacturing

screed mesh

Dutch translation: netwapening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:screed mesh
Dutch translation:netwapening
Entered by: Ilke Fabritius

17:52 Feb 17, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / soorten gaas
English term or phrase: screed mesh
Screed mesh is used as reinforcement of concrete floors and walls and for armature of floating grounds.
Screed mesh distributes internal tensions and forces over the entire surface, decreasing the width of cracks with thermic influences.
Ilke Fabritius
netwapening
Explanation:
is het soort wapening dat in vloeren en platen wordt gebruikt....is specifieker dan alleen maar wapening; netwapening is gewoonlijk (relatief) dun staal dat voorgelast of verbonden is....
(ervaring als ir. bouwkunde)

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-02-18 12:07:08 GMT)
--------------------------------------------------

en als ik de bijkomende verklaring lees, denk ik zelfs dat je zou kunnen vertalen als "krimpwapening" (vermijden van krimpscheuren), alhoewel dat te specifiek is om te voldoen aan het eerste deel van je beschrijving...veel betonplezier!
Selected response from:

xxxblomguib
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wapening
vic voskuil
4 +2netwapeningxxxblomguib
4krimpwapeningSaskia Steur


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wapening


Explanation:
of gewoon betonstaal. Take your pick, mijn eerste keus is wapening.

vic voskuil
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Saunders
11 hrs
  -> dank je Alice!

agree  Luc Dielis
12 hrs
  -> dank je Luc!

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
netwapening


Explanation:
is het soort wapening dat in vloeren en platen wordt gebruikt....is specifieker dan alleen maar wapening; netwapening is gewoonlijk (relatief) dun staal dat voorgelast of verbonden is....
(ervaring als ir. bouwkunde)

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-02-18 12:07:08 GMT)
--------------------------------------------------

en als ik de bijkomende verklaring lees, denk ik zelfs dat je zou kunnen vertalen als "krimpwapening" (vermijden van krimpscheuren), alhoewel dat te specifiek is om te voldoen aan het eerste deel van je beschrijving...veel betonplezier!


xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maleen Hof
1 hr

agree  Saskia Steur: Dit is het
3 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krimpwapening


Explanation:
Screed verwijst naar dekvloeren, daar gaat een veel lichtere wapeningsnet in dat bij constructieve betonvloeren, met name om krimp te voorkomen, vandaar krimpwapening

Zie bijv. http://www.terrazzo-net.nl/DTU.htm

Misschien heb je overigens iets aan deze woordenlijst:
http://www.bedrijfschapafbouw.nl/index.cfm?page=techniek.afb...



Saskia Steur
Native speaker of: Dutch