KudoZ home » English to Dutch » Marketing

working through people

Dutch translation: Een leider moet zijn mensen motiveren ...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:working through people
Dutch translation:Een leider moet zijn mensen motiveren ...
Entered by: Pieter_H

11:17 Nov 14, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: working through people
a leader must work through peolple to accomplish.
K Van de Velde
Een leider moet zijn mensen motiveren ...
Explanation:
Niet altijd gemakkelijk is om een passende vertaling te vinden.
"Gebruiken" heeft in mijn oren een enigszins negatieve klank. Al is het vaak in feite een waarheid als een koe!

Maar het fijne zit hem erin dat de werknemers zich niet gebruikt VOELEN. Dan heet dat in moderne bedrijfsvoering volgens mij motivering.

Mijn voorstel:

Een (bedrijfs-)leider moet zijn mensen motiveren om (gemeenschappijke?) doelen/doelstellingen te bereiken.


Ik hoop dat je er iets mee kunt.


Groeten,

Pieter_H
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Een leider moet zijn mensen motiveren ...Pieter_H
2 +2Een leider moet zijn mensen gebruiken om zijn doelstellingen te bereiken.
Ellemiek Drucker


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
Een leider moet zijn mensen gebruiken om zijn doelstellingen te bereiken.


Explanation:
Hi,

Without any context it is hard to say which is best here. Also, I think the English is a bit funny, but perhaps this will help.

Een leider moet zijn mensen gebruiken om (zijn doelstellingen?) te bereiken.

of

Om (zijn doelen?) te bereiken moet een leider/manager/directeur zijn personeel inzetten.

of

een chef/leidinggevende dient zijn personeel/mensen in te schakelen om .... te bereiken

good luck with your translation
Ellemiek

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Acx
46 mins
  -> dank je Jan :-)

agree  ShirleyV
1 day 15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Een leider moet zijn mensen motiveren ...


Explanation:
Niet altijd gemakkelijk is om een passende vertaling te vinden.
"Gebruiken" heeft in mijn oren een enigszins negatieve klank. Al is het vaak in feite een waarheid als een koe!

Maar het fijne zit hem erin dat de werknemers zich niet gebruikt VOELEN. Dan heet dat in moderne bedrijfsvoering volgens mij motivering.

Mijn voorstel:

Een (bedrijfs-)leider moet zijn mensen motiveren om (gemeenschappijke?) doelen/doelstellingen te bereiken.


Ik hoop dat je er iets mee kunt.


Groeten,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139