KudoZ home » English to Dutch » Marketing

credit card company

Dutch translation: creditcardorganisatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:credit card company
Dutch translation:creditcardorganisatie
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:11 Nov 19, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: credit card company
commercial text
Benedicte Annys
creditcardorganisatie
Explanation:
is volgens ons aller Groene Boekje de enige juiste term.

Kredietkaartmaatschappij wordt wel vaak gezegd en gebruikt, maar mag blijkbaar niet...tja

HTH

Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dank je wel. Het is inderdaad vreemd.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5creditcardorganisatie
Evert DELOOF-SYS
4'mag niet' van wie?Koos Vanderwilt


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
creditcardorganisatie


Explanation:
is volgens ons aller Groene Boekje de enige juiste term.

Kredietkaartmaatschappij wordt wel vaak gezegd en gebruikt, maar mag blijkbaar niet...tja

HTH



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Dank je wel. Het is inderdaad vreemd.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
'mag niet' van wie?


Explanation:
Als een woord gebruikt wordt, wordt het gebruikt. Het is niet verstanding een taalgebruik prescriptief te benaderen.

Wie zijn de redacteuren van Het Groene Boekje? God en Jezus? Taal behoort aan de sprekers, niet an de Academie Francaise, niet aan de redacteuren van het Groene Boekje. Als kredietkaartmaatschappij veelvuldig gebruikt en begrepen wordt kan het zo vertald worden.

Koos Vanderwilt
United States
PRO pts in pair: 25