KudoZ home » English to Dutch » Marketing

special print advertising slicks

Dutch translation: reclamedrukwerk op glanspapier


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:special print advertising slicks
Dutch translation:reclamedrukwerk op glanspapier
Entered by: joeky janusch

18:43 Jan 30, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: special print advertising slicks
marketing, advertising

Our proven system includes special print advertising slicks, direct mail, public relations and other activities.
Kaat
reclamedrukwerk op glanspapier
Explanation:
Volgens van Dale E-N zijn slicks populaire tijdschriften op galnzend papier. Ik denk dat hier niet zo zeer de naruk ligt op het tijdschrift,maar meer op het glanzend papier. Glanspapier is dan compacter gezegd en is een woord volgens het groene boekje. Special zou ik jiet evrtalen omdat het glanspapier al het speciale aangeeft.
Selected response from:

joeky janusch
Israel
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gelikte advertenties die je tegemoet glimmen
Marijke Mayer
4kwaliteitsdrukwerk gedrukt op glanzend (gecoat) papierJacques Wolse
3reclamedrukwerk op glanspapier
joeky janusch
2advertentievellen ...
Antoinette Verburg


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gelikte advertenties die je tegemoet glimmen


Explanation:
Hoi Kaat, kijk eens naar de volgende Google hits voor inspiratie! :-)Groetjes,
Marijke

SwapitShop ten onder
... net die grote kracht van Internet -- vanwaar komt toch die neiging om altijd grote,
glimmende en gelikte sites te willen bouwen? Sites als Emerce zitten op goud ...
www.emerce.nl/archives/nieuws/EBusiness/12845.html - 43k - Cached - Similar pages
[ More results from www.emerce.nl ]

Eindhovens Dagblad
... Zoeken | Service | Colofon Email Email Advertenties Advertenties Abonneren Abonneren, ... de
slagwerker met z'n glimmende pauken. Een concert is een uitje ... Eindhovens ...
www.eindhovensdagblad.nl/CDA/regioportal/0,2078,1513__88738... - 77k - Cached - Similar pages

Brabants Dagblad
... Colofon Email Email advertenties en service advertenties en service Abonneren Abonneren, ... in
de vorm van een glimmende bolide of een geheel verzorgde ... Brabants ...
www.brabantsdagblad.nl/CDA/regioportal/0,2078,3709__873738_... - 78k - Cached - Similar pages

BN/DeStem
... colofon e-mail e-mail advertenties advertenties abonneren abonneren, ... Belgrado tot
Dimitrovgrad. Ze rijden in glimmende Duitse auto's, dragen leren jassen of ... BN ...
www.bndestem.nl/CDA/regioportal/0,2078,2055__889429_,00.htm... - 58k - Cached - Similar pages

Buy, Build or Sell
... marketing van haar verhaal; de dagelijkse advertenties in deze krant, de gehele ... oranje
wortel, maar een uitgedacht glimmende peen. Opties krijg je bij een ...
www.curry.com/stories/storyReader$23?print-friendly=true


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kwaliteitsdrukwerk gedrukt op glanzend (gecoat) papier


Explanation:
Slick heeft ook de betekenis van 'gelikt' (bnw) maar in dit geval betreft het een znw.
Ref.: Prisma NTC Dictionary of American Slang p.344.
'A high-quality magazine printed on slick (coated) paper.'
Voorbeeld: The slicks are all carrying ads for products and services that couldn't even be mentioned a few years ago.

Jacques Wolse
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 196

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
advertentievellen ...


Explanation:
'An ad sheet (also called an AD SLICK) is a page or pages of camera-ready ads of varying sizes that are used in print media such as newspapers and magazines' (zie referentie no. 1)
Ik heb hiervoor de Nederlandse term 'advertentievel' gevonden (zie referentie no. 2). Deze term kom ik echter weinig tegen, zodat ik vermoed dat er een betere bestaat....
Misschien dat dit je toch al iets op weg helpt.
Mirror.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-31 07:46:22 (GMT)
--------------------------------------------------

\'Slicks\' hoeft dus niets met glanzend papier te maken. Je kunt ze nl. ook downloaden.

Meer voorbeelden:
\'Ad slicks can be downloaded with Adobe Acrobat\' (http://www.pointsoflight.org/nvw2000/nvw_adslicks.html);

\'You can select the ad slick you want from the list below and download it\' (http://www.windstarcruises.com/sails/ads/);

\'Here are a few examples of the various ad slicks we will make available upon request. If you would prefer to have printed samples mailed to you, please contact...\' (http://www.ama-cycle.org/clubs/slicks.html);

and so on and so forth.



    Reference: http://www.learnaboutmovieposters.com/adslick.asp
    Reference: http://www.vastenaktie.nl/vrijwilligers/bestellijst/product....
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reclamedrukwerk op glanspapier


Explanation:
Volgens van Dale E-N zijn slicks populaire tijdschriften op galnzend papier. Ik denk dat hier niet zo zeer de naruk ligt op het tijdschrift,maar meer op het glanzend papier. Glanspapier is dan compacter gezegd en is een woord volgens het groene boekje. Special zou ik jiet evrtalen omdat het glanspapier al het speciale aangeeft.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Hartelijk dank.