KudoZ home » English to Dutch » Marketing

analytic applications

Dutch translation: analytische toepassingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:analytic applications
Dutch translation:analytische toepassingen
Entered by: Jacques Wolse

13:24 Mar 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / software product
English term or phrase: analytic applications
Analytic applications suite from XXX takes top prize in, etc.
Jacques Wolse
analytische toepassingen of applicaties
Explanation:
met persoonlijke voorkeur voor 'toepassingen' - wordt iets regelmatiger gebruikt.

Voorbeelden:

... Cognos ontwikkelt volledige reeks analytische toepassingen
voor JD Edwards WorldSoftware ...

www.cognos.be/be/press/2001/press53_nl.html

... en Knosys zijn van mening dat de volgende generatie analytische toepassingen voornamelijk
binnen informatieportals van ondernemingen zullen worden geplaatst om ...

www.epicor.nl/company/news/default.asp?prid=429&COUNTRY=NL
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2analytische toepassingen of applicaties
Evert DELOOF-SYS
4analytische applicatiesNicolo


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
analytische applicaties


Explanation:
:)


    Reference: http://www.hyperion.com/ne_erp.cfm
Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 13

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
analytische toepassingen of applicaties


Explanation:
met persoonlijke voorkeur voor 'toepassingen' - wordt iets regelmatiger gebruikt.

Voorbeelden:

... Cognos ontwikkelt volledige reeks analytische toepassingen
voor JD Edwards WorldSoftware ...

www.cognos.be/be/press/2001/press53_nl.html

... en Knosys zijn van mening dat de volgende generatie analytische toepassingen voornamelijk
binnen informatieportals van ondernemingen zullen worden geplaatst om ...

www.epicor.nl/company/news/default.asp?prid=429&COUNTRY=NL

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
49 mins

agree  Jacki: Ik vermijd waar mogelijk het lelijke `applicaties'
57 mins