KudoZ home » English to Dutch » Marketing

Product shelf sign/shelf talker

Dutch translation: bedrijfslabel of bedrijfsklever/aanspreekkaartje


08:52 May 22, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: Product shelf sign/shelf talker
POS-materiaal
cf. p 56/57
http://users.skynet.be/fa033527/POS Guide.pdf

Zijn er specifieke namen voor in het Ndl?
Esther N.
Dutch translation:bedrijfslabel of bedrijfsklever/aanspreekkaartje
Explanation:
Dit zijn slechts suggesties.
van wat ik kan zien in de pdf is het eerste een stickertje met de naam van het bedrijf om ergens op te kleven.
Voor shelf talker denk ik niet dat er een woord bestaat, maar ik dacht aan aanspreekkaartje?? Het moet de kopers die op een beurs rondwandelen aanspreken....??
Weet niet of je het kan gebruiken.

Groeten,
--Ann
Selected response from:

Ann Bishop
United States
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1reclame-stickerMachiel van Veen
4reclamebord
Bart B. Van Bockstaele
4bedrijfslabel of bedrijfsklever/aanspreekkaartjeAnn Bishop
4(product)schaplabel
vixen
4schapsymbool
Henk Peelen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schapsymbool


Explanation:
symbool voor op de schap

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(product)schaplabel


Explanation:
is wellicht ook een mogelijkheid

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 12:54:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik bedacht ineens dat naamplaat in deze context misschien ook wel gebruikt zou kunnen worden, of diens synoniem naambord (dikke Van Dale)

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrijfslabel of bedrijfsklever/aanspreekkaartje


Explanation:
Dit zijn slechts suggesties.
van wat ik kan zien in de pdf is het eerste een stickertje met de naam van het bedrijf om ergens op te kleven.
Voor shelf talker denk ik niet dat er een woord bestaat, maar ik dacht aan aanspreekkaartje?? Het moet de kopers die op een beurs rondwandelen aanspreken....??
Weet niet of je het kan gebruiken.

Groeten,
--Ann

Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155
Grading comment
Bedankt!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reclamebord


Explanation:
is de naam in het Nederlands. Er zijn reclameborden en reclamebordjes. Sommige kun je neerzetten, andere aanplakken en weer andere ophangen. Maar het zijn allemaal reclameborden.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
reclame-sticker


Explanation:
sticker en reclame zijn algemeen aanvaarde woorden in het Nederlands, dus reclamesticker of reclame-sticker is een goede vertaling.

Machiel van Veen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: Een voltreffer
21 hrs