KudoZ home » English to Dutch » Marketing

enterprise resource planning en supply chain management

Dutch translation: planning van de bedrijfsmiddelen en beheer van de toeleveringsketen


08:31 Jul 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: enterprise resource planning en supply chain management
Ik ben bezig met een tekst over bedrijfsplanning. Daarin komen de termen enterprise resource planning en supply chain management. Is het gebruikelijk om dergelijke termen in het Engels te laten staan of bestaan er Nederlandse equivalenten voor?

Alvast bedankt.
Sandra
Dutch translation:planning van de bedrijfsmiddelen en beheer van de toeleveringsketen
Explanation:
Hallo Sandra,

persoonlijk zou ik de termen zeker niet laten staan, aangezien er correcte Nederlandse equivalenten voor bestaan.

Daarom zou ik ze respectievelijk vertalen door:

- planning van de bedrijfsmiddelen
- beheer van de toeleveringsketen

Gert
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Gert.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1geïntegreerd beheersysteem (soms: -planning) van een bedrijf / management van de toevoerketen
Evert DELOOF-SYS
5ERP / beheer van de bevoorradingsketen
Chris Hopley
4 +1planning van de bedrijfsmiddelen en beheer van de toeleveringsketen
GertV


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
geïntegreerd beheersysteem (soms: -planning) van een bedrijf / management van de toevoerketen


Explanation:
Enterprise Resource Planning (ERP): geïntegreerd beheersysteem van een bedrijf

Ref.:
... Stuk voor stuk zijn dit beheeractiviteiten, die nauwer dan ooit met elkaar samenhangen
en een gestandaardiseerd en volledig geïntegreerd beheersysteem ...

www.microsoft.com/netherlands/partner/ producten/oplossingen/default.asp

Supply chain management: management van de toevoerketen

Ref.:
... in toenemende mate op het leveren van geïntegreerde logistieke services, het management
van logistieke outsourcing en het management van de toevoerketen. ...

cws.huginonline.com/P/131504/PR/200008/831574_142.html

Dit laatste werd hier trouwens reeds een aantal keren gevraagd; kijk dus maar eens in de ProZ-glossaria

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marjon
35 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
planning van de bedrijfsmiddelen en beheer van de toeleveringsketen


Explanation:
Hallo Sandra,

persoonlijk zou ik de termen zeker niet laten staan, aangezien er correcte Nederlandse equivalenten voor bestaan.

Daarom zou ik ze respectievelijk vertalen door:

- planning van de bedrijfsmiddelen
- beheer van de toeleveringsketen

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Gert.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  estenger
1 hr
  -> Bedankt!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ERP / beheer van de bevoorradingsketen


Explanation:
'ERP' is in mijn ervaring de meest gangbare term in het Nederlands voor 'enterprise resource planning'. En 'supply chain' wordt doorgaans met 'bevoorradingsketen' aangeduid.

-> "De overname stelt Baan in staat een compleet software-pakket voor het beheer van de bevoorradingsketen aan te bieden."
http://www.bwu.nl/p_nie_01_his.asp?Teller=15&ID=93

-> "Het accountantskantoor PricewaterhouseCoopers heeft onlangs over twee niet met name genoemde ondernemingen interessante cijfers bekendgemaakt, om duidelijk te maken welk effect een uitgebalanceerde bevoorradingsketen kan hebben."
http://www.shareonline.tpg.nl/archief/99_okt/logistiek_conte...

-> "In deze twee activiteitsgebieden positioneert Bureau van Dijk Computer Services zich als leverancier van oplossingen in vijf expertisedomeinen: ... het beheer van de bevoorradingsketen ("Supply Chain Management");"
http://www.bvdcs.be/UPLOAD/PDF/0e0eb55c-db06-4591-9191-75d48...

-> "ERP (Enterprise Resource Planning) systemen vormen één van de belangrijkste trends in de informatietechnologie."



    Reference: http://www.shareonline.tpg.nl/archief/99_okt/logistiek_conte...
    Reference: http://www.utn.nl/boeken/erp.html
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785