to connect

Dutch translation: contacten opbouwen (en / of onderhouden)

English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: to connect
"You can do too much connecting and not enough selling."
Last van een translator's block...
Ik zoek de vertaling van het ww "to connect" in de betekenis van "op dezelfde golflengte zitten"
Jacques Wolse
Dutch translation:contacten opbouwen (en / of onderhouden)
Explanation:
zou ik voorstellen.

Groeten,

Nikolaus
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
Was een moeilijke. Eigenlijk heeft niemand ingehaakt op mijn uitleg. Context was ook niet voldoende. Ging om 'mentaal contact' tussen verkoper en klant tijdens het gehele verkoopproces.
Toch bedankt!
Jacques

1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10je kan te veel aan je relaties werken
Jacqueline van der Spek
4contacten opbouwen (en / of onderhouden)
Elisabeth Ghysels
4alles doen aan de contacten
Drs. Pieter Stolwijk
3profileren
Benny Raemaekers


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alles doen aan de contacten


Explanation:
'Je kunt wel alles doen aan de/je contacten, maar toch niets verkopen'.

Drs. Pieter Stolwijk
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 40

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contacten opbouwen (en / of onderhouden)


Explanation:
zou ik voorstellen.

Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149
Grading comment
Was een moeilijke. Eigenlijk heeft niemand ingehaakt op mijn uitleg. Context was ook niet voldoende. Ging om 'mentaal contact' tussen verkoper en klant tijdens het gehele verkoopproces.
Toch bedankt!
Jacques

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
je kan te veel aan je relaties werken


Explanation:
of netwerken

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
30 mins
  -> thanks, Henk!

agree  joeky janusch
55 mins
  -> thank you!

agree  David Nielson
55 mins
  -> thank you!

agree  Maria Rosich Andreu
2 hrs
  -> thank you

agree  Hans Vandecappelle
2 hrs
  -> thank you

agree  Tina Vonhof
6 hrs
  -> thank you

agree  Saskia Steur
12 hrs
  -> dank je wel, Saskia

agree  Linda Ferwerda: netwerken
14 hrs
  -> dank je wel, Linda

agree  AAAmedical: netwerken past hier goed denk ik
1 day 10 hrs
  -> thanks!

agree  Leo te Braake | dutCHem
4 days
  -> dank je wel, Leo

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
profileren


Explanation:
misschien kan dit je verder helpen

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102