KudoZ home » English to Dutch » Marketing

non disclosure agreement

Dutch translation: geheimhoudingsovereenkomst

15:32 Jan 20, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / Bedrijfsovername
English term or phrase: non disclosure agreement
In verband met een vetrouwelijke transactie.

We weten allen wat het is en/of betekent en hebben we hier allen bijna dagelijks mee maken, maar is er een goede Nederlandse uitdrukking in plaats van een lange omschrijving?

Alvast bedankt voor de voorstellen
Pieter_H
Norway
Dutch translation:geheimhoudingsovereenkomst
Explanation:
Zo zou ik het doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Selected response from:

Kathleen Ferny
Belgium
Grading comment
Ik ga voor jouw voorstel. De meeste relevante hits op Google. "verklaring" klinkt niet als een overeenkomst tussen twee of meerdere partijen.
Allen bedankt voor de hulp -kan ik weer verder.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2vertrouwelijkheidsovereenkomst
Joeri Van Liefferinge
4 +2geheimhoudingsovereenkomst
Kathleen Ferny
5overeenkomst voor niet-openbaarmaking
Joep Muijs
3 +1geheimhoudingsverklaring
Nadjezda Heymans
3geheimhoudingsplicht
Linda Ferwerda


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
geheimhoudingsovereenkomst


Explanation:
Zo zou ik het doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.



Kathleen Ferny
Belgium
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 33
Grading comment
Ik ga voor jouw voorstel. De meeste relevante hits op Google. "verklaring" klinkt niet als een overeenkomst tussen twee of meerdere partijen.
Allen bedankt voor de hulp -kan ik weer verder.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nellie Voss
6 mins

agree  Jacki
2 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
vertrouwelijkheidsovereenkomst


Explanation:
Zo ken ik het...


    -
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 90

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
14 mins

agree  hirselina
1354 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geheimhoudingsplicht


Explanation:
ik hem zelf wel eens een dergelijke overeenkomst moeten ondertekenen

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
overeenkomst voor niet-openbaarmaking


Explanation:
Wordt bijvoorbeeld door Microsoft gehanteerd

Joep Muijs
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
geheimhoudingsverklaring


Explanation:
wellicht...

Nadjezda Heymans
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
7 mins