KudoZ home » English to Dutch » Marketing

excellence in corporate citizenship

Dutch translation: en heeft ook een goede reputatie als het gaat om maatschappelijke betrokkenheid


10:51 Jul 2, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / corporate, social responsibility, sponsorship
English term or phrase: excellence in corporate citizenship
Through sports sponsorship, XXX has built strong brand awareness, as well as a reputation for excellence in corporate citizenship.

Mooie kreet... wie kan me helpen om dit treffend uit te drukken?
Shayna Barby
Dutch translation:en heeft ook een goede reputatie als het gaat om maatschappelijke betrokkenheid
Explanation:
of betrokkenheid bij maatschappij.

Een vrije vertaling, maar misschien past het!
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5en heeft ook een goede reputatie als het gaat om maatschappelijke betrokkenheidLinda Ferwerda
5zeer betrokken bij het bedrijf en streeft ernaar het bedrijf naar een hoger niveau/plan te brengen
Marijke Mayer


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
en heeft ook een goede reputatie als het gaat om maatschappelijke betrokkenheid


Explanation:
of betrokkenheid bij maatschappij.

Een vrije vertaling, maar misschien past het!

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: ... uitstekende reputatie ... zou ik zeggen
20 mins

agree  Evert DELOOF-SYS: en ja, 'uitstekende reputatie' lijkt me ook wel wat
22 mins
  -> jullie hebben gelijk met uitstekend!

agree  Ariser: +uitstekende reputatie
2 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: ...al lijkt me dit een goeie voor de Wonderful Wankometer (http://www.cynicalbastards.com/wankometer/). (even gekeken, mm valt nog mee, maar 1.05)
1 day0 min

agree  xxxStultitia Au: vooral mooi met 'uitstekende reputatie'
2 days1 hr

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zeer betrokken bij het bedrijf en streeft ernaar het bedrijf naar een hoger niveau/plan te brengen


Explanation:
Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij gaat het hier meer om betrokkenheid bij het bedrijf, dan in de maatschappij, i.e. society. Maatschappelijk heeft toch een iets bredere betekenis in het Nederlands. Dus om het beter te kunnen omschrijven, heb je vanzelf meer woorden nodig, zoals vaak in het Nederlands.

PinkRoccade
... werken de dienstverlening op een hoger niveau te brengen en/of kosten te reduceren. ... set
aan ITIL processen of het op een hoger plan brengen van individuele ...
www.pinkroccade.nl/.../products/ itmanagement_ITIL_imple.asp?ComponentID=8734&&SourcePageID=2331 - 30k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Werkportaal.nl - Werknemers zeer betrokken bij werk
... met het oog op de eigen loopbaan. Als het om het eigen werk gaat,
zijn ze zeer betrokken maar veel minder bij het bedrijf zelf. ...
www.werkportaal.nl/Actualiteit/384.html - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

BOA - Branche Organisatie Arbodiensten - arbozaken, arbodiensten ...
... Nederlander zeer betrokken bij werk en bedrijf. ... 70 procent van de werknemers in Nederland
geeft aan zich in hoge mate betrokken te voelen bij het werk dat ze ...
www.boaplein.nl/nieuws66.shtml - 8k - In cache


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624