KudoZ home » English to Dutch » Marketing

ex-pats

Dutch translation: expats


16:06 Dec 4, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: ex-pats
they need to be interviewed
Anneke
Dutch translation:expats
Explanation:
expats
Verklaring op eurodicautom:
iemand die gedurende langere tijd in het buitenland verkeert, m.n. werknemer die door een internationaal opererende organisatie in het buitenland is gestationeerd.
Staat ook zo in Van Dale.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 16:17:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Heb ook heel wat hits op Google gevonden voor \'Nederlandse expats\'.
Selected response from:

AdRem
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +11expats
AdRem
4immigrantenMiriam Linschoten, PhD
4expats
Gerard de Noord
1geexpatrieerdenlrmeulman


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
immigranten


Explanation:
of uitgewekenen.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 16:09:31 (GMT)
--------------------------------------------------

ex-pats staat voor ex-patriates

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235

4 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
geexpatrieerden


Explanation:
met 2x een trema, maar ik weet niet waar die zit op m'n keyboard..

lrmeulman
PRO pts in pair: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne Lee: ë Hou 'Alt' ingedrukt en tik 0235
8 hrs

disagree  Linda Switten: Of gewoon de shift toets inhouden en dan klikken op de toets waar ¨opstaat :-)
2 days 17 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +11
expats


Explanation:
expats
Verklaring op eurodicautom:
iemand die gedurende langere tijd in het buitenland verkeert, m.n. werknemer die door een internationaal opererende organisatie in het buitenland is gestationeerd.
Staat ook zo in Van Dale.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 16:17:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Heb ook heel wat hits op Google gevonden voor \'Nederlandse expats\'.

AdRem
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Jij was eerst, en zonder streepje.
4 mins
  -> Bedankt, Gerard. Is altijd leuk als iemand op hetzelfde ogenblik er net zo over denkt.

agree  Sandra van Bijsterveld
24 mins

agree  moya
1 hr

agree  GertV: Dat is'm
1 hr

agree  Marc Van Gastel
2 hrs

agree  Nadjezda Heymans
3 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
16 hrs

agree  Katleen Burm
16 hrs

agree  Huijer
16 hrs

agree  Jacqueline van der Spek
17 hrs

agree  Linda Switten
2 days 17 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
expats


Explanation:
is in de laatste jaren een Nederlands woord geworden.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 635