KudoZ home » English to Dutch » Marketing

Key Performance Indicators (KPIs)

Dutch translation: belangrijkste prestatie-indicatoren


14:38 Dec 23, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: Key Performance Indicators (KPIs)
To help us find out how well we are doing we are introducting common performance mnagement across the business. This will be based on a number of Key Performance Indicators (KPIs).
Ik heb deze uitdrukking in Nederlandse teksten ook in het Engels gebruikt zien worden, maar vraag me af of er een Nederlandse vertaling bestaat.
Willemina Hagenauw
Dutch translation:belangrijkste prestatie-indicatoren
Explanation:
Wordt meestal niet vertaald
KPI's
Selected response from:

Kaat
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4belangrijkste prestatie-indicatorenKaat
5Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's)
Ada de Raad
4tevredenheidsindicatoren / kritische prestatie-indicatorenIDEAD Transl
3sleutelindicatoren voor de performantieSerge L
3belangrijke prestatie-indicatoren
Henk Peelen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
belangrijkste prestatie-indicatoren


Explanation:
Wordt meestal niet vertaald
KPI's

Kaat
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 10
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
33 mins
  -> Dank je.

agree  Marc Van Gastel: klopt helemaal
1 hr
  -> Dank je.

agree  Saskia Steur
6 hrs
  -> Dank je.

agree  Elise Jansen
1 day 3 hrs
  -> Dank je.

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sleutelindicatoren voor de performantie


Explanation:
een suggestie...

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 392

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tevredenheidsindicatoren / kritische prestatie-indicatoren


Explanation:
'Tevredenheidsindicatoren' is een mogelijkheid, vooral in jouw context.
Op een site heb ik 'kritische prestatie-indicatoren' gevonden.
Maar meestal wordt het inderdaad in het Engels gelaten.


    Reference: http://www.zebrazone.be/01nlzebrazone/03benchmark/nlcontentb...
    Reference: http://www.verkopersonline.nl/specials/sales-balance-scoreca...
IDEAD Transl
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
belangrijke prestatie-indicatoren


Explanation:
zou ik zeggen.

Internetreferentie 1:
Medewerkertevredenheid,
motivatie en arbeidsbeleving
staan volop in
de belangstelling omdat
het belangrijke prestatie-
indicatoren zijn voor
een geslaagd personeelsbeleid.

Internetreferentie 2:
Een pakket met 'beste praktijken' die een overzicht geven van de belangrijkste analysegebieden voor het bedrijf en van honderden metingen en belangrijke prestatie-indicatoren voor de hele onderneming.


    Reference: http://www.cognos.com/be/press/2002/press200201_01_nl.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's)


Explanation:
Inderdaad wordt de Engelse uitdrukking vaak onvertaald gelaten. Op onderstaande website vind je een duidelijke uitleg van de Nederlandse term waarbij uitgegaan wordt van 'kritische succesfactoren (KSF's)'.


    Reference: http://www.verkopersonline.nl/specials/sales-balance-scoreca...
Ada de Raad
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 56