KudoZ home » English to Dutch » Marketing

lifetime value of the customer

Dutch translation: verwachte bijdrage van de klant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lifetime value of the customer
Dutch translation:verwachte bijdrage van de klant
Entered by: George Vardanyan

10:53 Sep 19, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: lifetime value of the customer
marketing
Kaat
verwachte (duurzame) bijdrage van de klant
Explanation:
verwachte duurzame bijdrage van de klant

The lifetime value of a customer is a measure of the value of the customer to your business. It is the potential contribution of the customer to your business over a period of time. When you know the lifetime value of a customer, you have a benchmark for how much you would or should be willing to invest to acquire a customer.


We ondervonden positieve valutakoersinvloeden en een hoger dan verwachte bijdrage van Transamerica Finance Corporation.
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Lifetime value van de klant
Joeri Van Liefferinge
4totale afzetwaardepeterver
3verwachte (duurzame) bijdrage van de klant
George Vardanyan


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
totale afzetwaarde


Explanation:
obviously means the net value the customer will represent during the time he is your actual customer

I am sure lots of us want to put in the effort to help you- so is it really too much to ask of you to copy and paste a full sentence in order to have some context-
I don't know where you got your degree- but one of the first things they must have thought you is that you cannot translate words- but translate in context!

peterver
PRO pts in pair: 12

1 day 17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Lifetime value van de klant


Explanation:
Ik werk al jaren als marketeer en "lifetime value" ben ik nog nooit vertaald tegengekomen. Het betekent "alles wat een klant in de loop van de periode dat hij klant is, (vermoedelijk) aan omzet zal genereren". Aan de basis ligt het feit dat een klant een inloopperiode heeft, waarin hij het product eerst zal proberen en dus in kleinere hoeveelheden zal kopen. Een deel haakt na die periode af, wie overtuigd is van het product zal daarna grotere hoeveelheden kopen. Na een tijdje vermindert het gebruik weer (omdat er een nieuw en beter product op de markt is, omdat het product verouderd is, voor luxegoederen bijvoorbeeld omdat de conjunctuur verslechtert...), tot de klant het product uiteindelijk de rug toekeert. Wat de klant aan omzet heeft gegenereerd van zijn eerste tot zijn laatste aankoop is zijn "lifetime value". Gewoonlijk wordt dat cijfer als een gemiddelde bekeken voor alle klanten samen. Op basis daarvan wordt bijvoorbeeld berekend welke reclame- en promotie-uitgaven men mag doen voor een bepaald product opdat die investering toch nog zou renderen.
De tijdsspanne tussen in- en uitstapmoment kan variëren: voor rages en modeproducten kan dat één maand zijn, voor producten zoals waspoeder of koekjes kan dat twintig jaar of nog meer zijn.

Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 90

894 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verwachte (duurzame) bijdrage van de klant


Explanation:
verwachte duurzame bijdrage van de klant

The lifetime value of a customer is a measure of the value of the customer to your business. It is the potential contribution of the customer to your business over a period of time. When you know the lifetime value of a customer, you have a benchmark for how much you would or should be willing to invest to acquire a customer.


We ondervonden positieve valutakoersinvloeden en een hoger dan verwachte bijdrage van Transamerica Finance Corporation.



    Reference: http://www.profitadvisors.com/customer.shtml
    Reference: http://www.aegon.com/displayframe-1-4-1-94.html
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 171
Grading comment
Thanks